Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.
Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika w transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.
Najprawdopodobniej jednak przewoźnicy europejscy nie mogli pozwolić sobie na kupowanie linii przynoszącej straty i zadłużonej na 1,2 mld euro, czyli na tyle, za ile rząd ma nadzieję sprzedać linię.
Rząd w Lizbonie ma czas do końca tego roku na prywatyzację TAP oraz lotniska w Lizbonie; wynika to z umowy pomocowej z Międzynarodowym Funduszem Walutowym, na mocy której Portugalczycy otrzymali pakiet ratunkowy o wartości 78 mld euro.
Problemem pozostaje, jak duży będzie pakiet akcji TAP, który będzie mógł przejąć Efromovich, nie będący obywatelem UE. Portugalski „Jornal de Negocios" napisał, że wystąpił on o polski paszport, aby móc przejąć pakiet większościowy.