TAP poleci do Brazylii

Jedynym chętnym do kupna portugalskich linii lotniczych jest latynoski biznesmen polskiego pochodzenia, milioner German Efromovich

Publikacja: 25.10.2012 01:48

German Efromovich

German Efromovich

Foto: AP, William Fernando Martinez William Fernando Martinez

Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.

Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika w transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.

Najprawdopodobniej jednak przewoźnicy europejscy nie mogli pozwolić sobie na kupowanie linii przynoszącej straty i zadłużonej na 1,2 mld euro, czyli na tyle, za ile rząd ma nadzieję sprzedać linię.

Rząd w Lizbonie ma czas do końca tego roku na prywatyzację TAP oraz lotniska w Lizbonie; wynika to z umowy pomocowej z Międzynarodowym Funduszem Walutowym, na mocy której Portugalczycy otrzymali pakiet ratunkowy o wartości 78 mld euro.

Problemem pozostaje, jak duży będzie pakiet akcji TAP, który będzie mógł przejąć Efromovich, nie będący obywatelem UE. Portugalski „Jornal de Negocios" napisał, że wystąpił on o polski paszport, aby móc przejąć pakiet większościowy.

Fakt, że TAP pozostaje w Star Alliance, to dobra wiadomość dla Polaków podróżujących do Ameryki Łacińskiej, dla których podróże na ten kontynent mogą stać się znacznie tańsze – przesiadki w Lizbonie obciążone są mniejszymi opłatami i podatkami, niż jest to w przypadku portów niemieckich. Oczekuje się również szybkiego otwarcia przez TAP połączeń Lizbona–Bogota i Lizbona–Lima.

Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.

Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika w transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?