TAP poleci do Brazylii

Jedynym chętnym do kupna portugalskich linii lotniczych jest latynoski biznesmen polskiego pochodzenia, milioner German Efromovich

Publikacja: 25.10.2012 01:48

German Efromovich

German Efromovich

Foto: AP, William Fernando Martinez William Fernando Martinez

Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.

Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika w transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.

Najprawdopodobniej jednak przewoźnicy europejscy nie mogli pozwolić sobie na kupowanie linii przynoszącej straty i zadłużonej na 1,2 mld euro, czyli na tyle, za ile rząd ma nadzieję sprzedać linię.

Rząd w Lizbonie ma czas do końca tego roku na prywatyzację TAP oraz lotniska w Lizbonie; wynika to z umowy pomocowej z Międzynarodowym Funduszem Walutowym, na mocy której Portugalczycy otrzymali pakiet ratunkowy o wartości 78 mld euro.

Problemem pozostaje, jak duży będzie pakiet akcji TAP, który będzie mógł przejąć Efromovich, nie będący obywatelem UE. Portugalski „Jornal de Negocios" napisał, że wystąpił on o polski paszport, aby móc przejąć pakiet większościowy.

Fakt, że TAP pozostaje w Star Alliance, to dobra wiadomość dla Polaków podróżujących do Ameryki Łacińskiej, dla których podróże na ten kontynent mogą stać się znacznie tańsze – przesiadki w Lizbonie obciążone są mniejszymi opłatami i podatkami, niż jest to w przypadku portów niemieckich. Oczekuje się również szybkiego otwarcia przez TAP połączeń Lizbona–Bogota i Lizbona–Lima.

Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.

Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika w transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.

Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów