Hossa na giełdzie po wzroście zysku

Akcje Lufthansy poszły w górę po ogłoszeniu przez spółkę dobrych wyników. niemiecki przewoźnik obiecuje, że najbliższe miesiące będą jeszcze lepsze

Publikacja: 31.10.2012 14:28

Walory przewoźnika zyskały najwięcej – 5,55 proc. – spośród spółek tworzących wskaźnik DAX 30. Inwestorom wyraźnie spodobało się, że zysk netto zwiększył się o 30 proc. do 642 mln euro, zwłaszcza, że analitycy spodziewali się spadku o 40 proc.

Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 648 mln, a obroty o 0 6,2 proc. do 8,312 mld.

Po 9 miesiącach zysk netto jest większy o 65 proc. i wynosi 474 mln, operacyjny zmalał o 13 proc. do 628 mln, mimo zwiększenia obrotów o 6,1 proc. do 22,8 mld euro.

- Mimo silnych przeciwnych wiatrów udało nam się osiągnąć godziwy zysk – stwierdził prezes Christoph Franz. – Lufthansę czekają jednak niepewne czasy. Wyzwaniem dla naszego zasadniczego segmentu biznesu są stale rozwijające się tanie linie i przewoźnicy z Bliskiego Wschodu. Istniejący kryzys w strefie euro i uporczywie wysokie ceny ropy miały także swój wpływ na działalność – dodał.

Na wyniki wpłynęły ponadto utrzymujące się naciski na ceny, podatek od ruchu powietrznego oraz koszty unijnych certyfikatów uprawniających do emisji spalin. – Nie osiągnęliśmy więc  niezbędnego poziomu rentowności - stwierdził Franz.

Oprócz tego wszystkiego, bilanse pierwszego i trzeciego kwartału były gorsze z powodu strajków związku kontrolerów ruchu lotniczego, związku urzędników publicznych ver.di i personelu pokładowego.

Warunki gospodarcze i sytuacja na rynku będą nadal trudne, Lufthansa podchodzi więc ostrożnie do perspektyw całego roku, ale nasili działania zmniejszające koszty. Przewoźnik zakłada, że koszty paliwa wzrosną w tym roku o 1,1 mld euro do 7,4 mld. Roczny zysk operacyjny wyniesie kilkaset milionów euro, bez kosztów restrukturyzacji, które linia szacuje na 100 mln, bo odroczono rozmowy ze związkami o części działań.

W ciągu roku sprzedała linie BMI, przynoszącą największe straty i dokonała restrukturyzacji Austrian Airlines. W październiku zapowiedziała zamrożenie wydatków i połączenie deficytowego działu krótkich lotów po Europie z tanią linią Germanwings.

Niemniej jednak konieczne jest więcej zmian – uprzedził prezes, bo mimo spodziewanego wzrostu obrotów dział transportu pasażerów nie jest zadowolony z dotychczasowych wyników.

Walory przewoźnika zyskały najwięcej – 5,55 proc. – spośród spółek tworzących wskaźnik DAX 30. Inwestorom wyraźnie spodobało się, że zysk netto zwiększył się o 30 proc. do 642 mln euro, zwłaszcza, że analitycy spodziewali się spadku o 40 proc.

Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 648 mln, a obroty o 0 6,2 proc. do 8,312 mld.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski
Biznes
Iran chce pokoju. LOT stawia na Airbusa. Polskie firmy płacą na czas
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex