Hossa na giełdzie po wzroście zysku

Akcje Lufthansy poszły w górę po ogłoszeniu przez spółkę dobrych wyników. niemiecki przewoźnik obiecuje, że najbliższe miesiące będą jeszcze lepsze

Publikacja: 31.10.2012 14:28

Walory przewoźnika zyskały najwięcej – 5,55 proc. – spośród spółek tworzących wskaźnik DAX 30. Inwestorom wyraźnie spodobało się, że zysk netto zwiększył się o 30 proc. do 642 mln euro, zwłaszcza, że analitycy spodziewali się spadku o 40 proc.

Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 648 mln, a obroty o 0 6,2 proc. do 8,312 mld.

Po 9 miesiącach zysk netto jest większy o 65 proc. i wynosi 474 mln, operacyjny zmalał o 13 proc. do 628 mln, mimo zwiększenia obrotów o 6,1 proc. do 22,8 mld euro.

- Mimo silnych przeciwnych wiatrów udało nam się osiągnąć godziwy zysk – stwierdził prezes Christoph Franz. – Lufthansę czekają jednak niepewne czasy. Wyzwaniem dla naszego zasadniczego segmentu biznesu są stale rozwijające się tanie linie i przewoźnicy z Bliskiego Wschodu. Istniejący kryzys w strefie euro i uporczywie wysokie ceny ropy miały także swój wpływ na działalność – dodał.

Na wyniki wpłynęły ponadto utrzymujące się naciski na ceny, podatek od ruchu powietrznego oraz koszty unijnych certyfikatów uprawniających do emisji spalin. – Nie osiągnęliśmy więc  niezbędnego poziomu rentowności - stwierdził Franz.

Oprócz tego wszystkiego, bilanse pierwszego i trzeciego kwartału były gorsze z powodu strajków związku kontrolerów ruchu lotniczego, związku urzędników publicznych ver.di i personelu pokładowego.

Warunki gospodarcze i sytuacja na rynku będą nadal trudne, Lufthansa podchodzi więc ostrożnie do perspektyw całego roku, ale nasili działania zmniejszające koszty. Przewoźnik zakłada, że koszty paliwa wzrosną w tym roku o 1,1 mld euro do 7,4 mld. Roczny zysk operacyjny wyniesie kilkaset milionów euro, bez kosztów restrukturyzacji, które linia szacuje na 100 mln, bo odroczono rozmowy ze związkami o części działań.

W ciągu roku sprzedała linie BMI, przynoszącą największe straty i dokonała restrukturyzacji Austrian Airlines. W październiku zapowiedziała zamrożenie wydatków i połączenie deficytowego działu krótkich lotów po Europie z tanią linią Germanwings.

Niemniej jednak konieczne jest więcej zmian – uprzedził prezes, bo mimo spodziewanego wzrostu obrotów dział transportu pasażerów nie jest zadowolony z dotychczasowych wyników.

Walory przewoźnika zyskały najwięcej – 5,55 proc. – spośród spółek tworzących wskaźnik DAX 30. Inwestorom wyraźnie spodobało się, że zysk netto zwiększył się o 30 proc. do 642 mln euro, zwłaszcza, że analitycy spodziewali się spadku o 40 proc.

Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 648 mln, a obroty o 0 6,2 proc. do 8,312 mld.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?