Reklama

Hossa na giełdzie po wzroście zysku

Akcje Lufthansy poszły w górę po ogłoszeniu przez spółkę dobrych wyników. niemiecki przewoźnik obiecuje, że najbliższe miesiące będą jeszcze lepsze

Publikacja: 31.10.2012 14:28

Walory przewoźnika zyskały najwięcej – 5,55 proc. – spośród spółek tworzących wskaźnik DAX 30. Inwestorom wyraźnie spodobało się, że zysk netto zwiększył się o 30 proc. do 642 mln euro, zwłaszcza, że analitycy spodziewali się spadku o 40 proc.

Zysk operacyjny wzrósł o 6,2 proc. do 648 mln, a obroty o 0 6,2 proc. do 8,312 mld.

Po 9 miesiącach zysk netto jest większy o 65 proc. i wynosi 474 mln, operacyjny zmalał o 13 proc. do 628 mln, mimo zwiększenia obrotów o 6,1 proc. do 22,8 mld euro.

- Mimo silnych przeciwnych wiatrów udało nam się osiągnąć godziwy zysk – stwierdził prezes Christoph Franz. – Lufthansę czekają jednak niepewne czasy. Wyzwaniem dla naszego zasadniczego segmentu biznesu są stale rozwijające się tanie linie i przewoźnicy z Bliskiego Wschodu. Istniejący kryzys w strefie euro i uporczywie wysokie ceny ropy miały także swój wpływ na działalność – dodał.

Na wyniki wpłynęły ponadto utrzymujące się naciski na ceny, podatek od ruchu powietrznego oraz koszty unijnych certyfikatów uprawniających do emisji spalin. – Nie osiągnęliśmy więc  niezbędnego poziomu rentowności - stwierdził Franz.

Reklama
Reklama

Oprócz tego wszystkiego, bilanse pierwszego i trzeciego kwartału były gorsze z powodu strajków związku kontrolerów ruchu lotniczego, związku urzędników publicznych ver.di i personelu pokładowego.

Warunki gospodarcze i sytuacja na rynku będą nadal trudne, Lufthansa podchodzi więc ostrożnie do perspektyw całego roku, ale nasili działania zmniejszające koszty. Przewoźnik zakłada, że koszty paliwa wzrosną w tym roku o 1,1 mld euro do 7,4 mld. Roczny zysk operacyjny wyniesie kilkaset milionów euro, bez kosztów restrukturyzacji, które linia szacuje na 100 mln, bo odroczono rozmowy ze związkami o części działań.

W ciągu roku sprzedała linie BMI, przynoszącą największe straty i dokonała restrukturyzacji Austrian Airlines. W październiku zapowiedziała zamrożenie wydatków i połączenie deficytowego działu krótkich lotów po Europie z tanią linią Germanwings.

Niemniej jednak konieczne jest więcej zmian – uprzedził prezes, bo mimo spodziewanego wzrostu obrotów dział transportu pasażerów nie jest zadowolony z dotychczasowych wyników.

Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama