Przychody Asbisu w Polsce sięgnęły 50 mln dolarów

Polacy polubili tablety i czytniki e-booków pod marką Prestigio. Ich sprzedaż szybko rośnie

Publikacja: 08.11.2012 02:42

Za­re­je­stro­wa­ny na Cy­prze, ale pro­wa­dzą­cy dzia­łal­ność w Eu­ro­pie, Azji i Afry­ce dys­try­bu­tor sprzę­tu IT, dy­na­micz­nie zwięk­sza sprze­daż w Pol­sce. Po dzie­wię­ciu mie­sią­cach przy­cho­dy As­bi­su na wszyst­kich ryn­kach, na któ­rych dzia­ła, po­więk­szy­ły się o 16,5 proc. w po­rów­na­niu z po­przed­nim ro­kiem, do 1,18 mld do­la­rów. Zysk net­to wy­niósł 4,6 mln do­la­rów. Przed ro­kiem stra­ta w tej po­zy­cji wy­no­si­ła 2,6 mln do­la­rów.

Wy­so­kie tem­po roz­wo­ju (świa­to­wy ry­nek dys­try­bu­cji sprzę­tu IT?ro­śnie w kil­ku­pro­cen­to­wym tem­pie) to jed­nak w głów­nej mie­rze za­słu­ga du­żo więk­szej sprze­da­ży w na­szej czę­ści kon­ty­nen­tu. Ob­ro­ty gru­py w Eu­ro­pie Środ­ko­wo­-Wschod­niej po­więk­szy­ły się w tym ro­ku o 17,7 proc., do 402 mln do­la­rów. W?sa­mym III kwar­ta­le zmia­na wy­nio­sła aż 28,3 proc., do 152 mln do­la­rów. – Szcze­gól­nie za­do­wo­le­ni je­ste­śmy z wy­ni­ków w Pol­sce, gdzie za­no­to­wa­li­śmy bar­dzo dy­na­micz­ny wzrost sprze­da­ży do po­nad 50 mln USD – stwier­dza Siar­hei Ko­ste­vich, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny As­bi­su.

Przy­zna­je, że Po­la­cy bar­dzo chęt­nie ku­pu­ją pro­duk­ty, któ­re As­bis sprze­da­je pod wła­sny­mi mar­ka­mi Ca­ny­on (głów­nie pe­ry­fe­ria kom­pu­te­ro­we, jak mysz­ki, kla­wia­tu­ry itp.) oraz Pre­sti­gio.

Pod tą mar­ką do­stęp­ne są m.in. na­wi­ga­cje GPS, ta­ble­ty, czyt­ni­ki e­-bo­oków i od kil­ku dni rów­nież smart­fo­ny. As­bis li­czy, że do koń­ca ro­ku sprze­da w na­szym kra­ju kil­ka­dzie­siąt ty­się­cy smart­fo­nów. Na wszyst­kich ryn­kach, na któ­rych dzia­ła, sprze­daż do koń­ca ro­ku ma wy­nieść 100 tys. sztuk.

Tech­no­lo­gicz­na spół­ka, po­dob­nie zresz­tą jak i in­ni wio­dą­cy sprze­daw­cy sprzę­tu IT w Pol­sce, ABC?Da­ta, Ac­tion czy AB, moc­no in­we­stu­je w roz­bu­do­wę port­fo­lio pro­duk­tów pod wła­sny­mi mar­ka­mi. – Chce­my być nie tyl­ko li­czą­cym się dys­try­bu­to­rem, ale też li­czą­cym pro­du­cen­tem elek­tro­ni­ki – za­po­wia­da dy­rek­tor ge­ne­ral­ny. Twier­dzi, że As­bis już jest naj­więk­szym sprze­daw­cą na­wi­ga­cji GPS (pod mar­ką Pre­sti­gio – red.) w Eu­ro­pie Wschod­niej. – Chce­my też być, po Sam­sun­gu i Ap­ple, trze­cim sprze­daw­cą ta­ble­tów w tym re­gio­nie – za­po­wia­da.

Plan As­bi­su na bie­żą­cy rok za­kła­da, że przy­cho­dy z pro­duk­tów pod mar­ką Pre­sti­gio się­gną 100 mln do­la­rów. Ra­zem z pro­duk­ta­mi Ca­ny­on kwo­ta mo­że wzro­snąć do 140 mln do­la­rów. Pro­gno­za spół­ki na ca­ły rok mó­wi, że ob­ro­ty gru­py sięg­ną 1,55–1,65 mld do­la­rów. Pro­duk­ty pod mar­ka­mi wła­sny­mi ma­ją znacz­nie więk­szy udział w zy­skach. Ma­rża brut­to na ich sprze­da­ży, we­dług As­bi­su, to oko­ło 20–21 proc.

Za­re­je­stro­wa­ny na Cy­prze, ale pro­wa­dzą­cy dzia­łal­ność w Eu­ro­pie, Azji i Afry­ce dys­try­bu­tor sprzę­tu IT, dy­na­micz­nie zwięk­sza sprze­daż w Pol­sce. Po dzie­wię­ciu mie­sią­cach przy­cho­dy As­bi­su na wszyst­kich ryn­kach, na któ­rych dzia­ła, po­więk­szy­ły się o 16,5 proc. w po­rów­na­niu z po­przed­nim ro­kiem, do 1,18 mld do­la­rów. Zysk net­to wy­niósł 4,6 mln do­la­rów. Przed ro­kiem stra­ta w tej po­zy­cji wy­no­si­ła 2,6 mln do­la­rów.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca