Zarejestrowany na Cyprze, ale prowadzący działalność w Europie, Azji i Afryce dystrybutor sprzętu IT, dynamicznie zwiększa sprzedaż w Polsce. Po dziewięciu miesiącach przychody Asbisu na wszystkich rynkach, na których działa, powiększyły się o 16,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, do 1,18 mld dolarów. Zysk netto wyniósł 4,6 mln dolarów. Przed rokiem strata w tej pozycji wynosiła 2,6 mln dolarów.
Wysokie tempo rozwoju (światowy rynek dystrybucji sprzętu IT?rośnie w kilkuprocentowym tempie) to jednak w głównej mierze zasługa dużo większej sprzedaży w naszej części kontynentu. Obroty grupy w Europie Środkowo-Wschodniej powiększyły się w tym roku o 17,7 proc., do 402 mln dolarów. W?samym III kwartale zmiana wyniosła aż 28,3 proc., do 152 mln dolarów. – Szczególnie zadowoleni jesteśmy z wyników w Polsce, gdzie zanotowaliśmy bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży do ponad 50 mln USD – stwierdza Siarhei Kostevich, dyrektor generalny Asbisu.
Przyznaje, że Polacy bardzo chętnie kupują produkty, które Asbis sprzedaje pod własnymi markami Canyon (głównie peryferia komputerowe, jak myszki, klawiatury itp.) oraz Prestigio.
Pod tą marką dostępne są m.in. nawigacje GPS, tablety, czytniki e-booków i od kilku dni również smartfony. Asbis liczy, że do końca roku sprzeda w naszym kraju kilkadziesiąt tysięcy smartfonów. Na wszystkich rynkach, na których działa, sprzedaż do końca roku ma wynieść 100 tys. sztuk.
Technologiczna spółka, podobnie zresztą jak i inni wiodący sprzedawcy sprzętu IT w Polsce, ABC?Data, Action czy AB, mocno inwestuje w rozbudowę portfolio produktów pod własnymi markami. – Chcemy być nie tylko liczącym się dystrybutorem, ale też liczącym producentem elektroniki – zapowiada dyrektor generalny. Twierdzi, że Asbis już jest największym sprzedawcą nawigacji GPS (pod marką Prestigio – red.) w Europie Wschodniej. – Chcemy też być, po Samsungu i Apple, trzecim sprzedawcą tabletów w tym regionie – zapowiada.