GM i Peugeot nie zrobią wspólnie auta

General Motors i PSA Peugeot Citroen zrezygnowały z planów wspólnej produkcji auta średniej wielkości, ale rozszerzyły sojusz z lutego o współpracę w produkcji silników.

Publikacja: 20.12.2012 17:50

Obie firmy podały o podpisaniu ostatecznych porozumień o produkcji trzech z zapowiedzianych 4 pojazdów, będę pracować przy projektowaniu i produkcji  wspólnego małego (segment C) samochodu osobowego,  (segment  B) minivanó dwóch wielkości dla obu partnerów  oraz przy nowoczesnej płycie podłogowej segmentu  B  dla samochodów o małej emisji spalin.

Jedna z umów przewiduje  utworzenie  wspólnej organizacji zakupów w Europie, co będzie związane z spółką j.v.

Odroczono natomiast plany zastępowania w przyszłości większych aut w rodzaju Citroena C5 czy Opla Insignia, bo uznano, że nie będzie to przedsięwzięcie opłacalne -  wyjaśnił rzecznik Peugeota.

Dzięki jednak wiążącym umowom o trzech programach samochodów i nowym planom pracy nad przyszłymi generacjami silników spalinowych sojusz nabrał kształtu i rozszerza się - dodał rzecznik.

Wspólne silniki 3-cylindrowe zaprojektowane, aby spełniały normę Euro VI emisji spalin,   pojawią  się w 2019 r. i zapewnią  obu partnerom duże oszczędności - podkreślił Peugeot nie podając żadnych szczegółów.

Plan sojuszu GM-Peugeot ogłoszony w lutym wzbudził sceptycyzm u inwestorów, bo sytuacja finansowa francuskiej firmy była zła, zmuszając do likwidacji tysięcy miejsc pracy. Wcześniej w tym roku GM przejął 7 proc. w Peugeocie  w ramach podwyższenia kapitału drugiej firmy samochodowej w Europe.

Rozmowy o pogłębieniu powiązań wstrzyamano w listopadzie, bo sytuacja w Peugeocie  przybrała formę kryzysu.

Obie  firmy musiały do końca roku osiagnąć wiążące porozumienia w sprawie proponowanych wspólnych programów, albo zrezygnować z nich  i kontynuować własne projekty. W styczniu przedstawia aktualny stan planów współpracy, która ma im zapewnić 2 mld dolarów rocznych oszczędności.

Partnerzy odłożyli na  bok wspólne plany opracowana małego auta dla Ameryki Łacińskiej, skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, a teraz z zaprojektowania pojazdu średniej wielkości. Zostawili  otwarte drzwi dla współpracy poza Europą, obie firmy obiecały rozglądać się za możliwościami przemysłowymi w Ameryce Łacińskiej i na innych   rynkach rokujących wzrost.

Obie firmy podały o podpisaniu ostatecznych porozumień o produkcji trzech z zapowiedzianych 4 pojazdów, będę pracować przy projektowaniu i produkcji  wspólnego małego (segment C) samochodu osobowego,  (segment  B) minivanó dwóch wielkości dla obu partnerów  oraz przy nowoczesnej płycie podłogowej segmentu  B  dla samochodów o małej emisji spalin.

Jedna z umów przewiduje  utworzenie  wspólnej organizacji zakupów w Europie, co będzie związane z spółką j.v.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca