Obie firmy podały o podpisaniu ostatecznych porozumień o produkcji trzech z zapowiedzianych 4 pojazdów, będę pracować przy projektowaniu i produkcji wspólnego małego (segment C) samochodu osobowego, (segment B) minivanó dwóch wielkości dla obu partnerów oraz przy nowoczesnej płycie podłogowej segmentu B dla samochodów o małej emisji spalin.
Jedna z umów przewiduje utworzenie wspólnej organizacji zakupów w Europie, co będzie związane z spółką j.v.
Odroczono natomiast plany zastępowania w przyszłości większych aut w rodzaju Citroena C5 czy Opla Insignia, bo uznano, że nie będzie to przedsięwzięcie opłacalne - wyjaśnił rzecznik Peugeota.
Dzięki jednak wiążącym umowom o trzech programach samochodów i nowym planom pracy nad przyszłymi generacjami silników spalinowych sojusz nabrał kształtu i rozszerza się - dodał rzecznik.
Wspólne silniki 3-cylindrowe zaprojektowane, aby spełniały normę Euro VI emisji spalin, pojawią się w 2019 r. i zapewnią obu partnerom duże oszczędności - podkreślił Peugeot nie podając żadnych szczegółów.