Reklama

GM i Peugeot nie zrobią wspólnie auta

General Motors i PSA Peugeot Citroen zrezygnowały z planów wspólnej produkcji auta średniej wielkości, ale rozszerzyły sojusz z lutego o współpracę w produkcji silników.

Publikacja: 20.12.2012 17:50

Obie firmy podały o podpisaniu ostatecznych porozumień o produkcji trzech z zapowiedzianych 4 pojazdów, będę pracować przy projektowaniu i produkcji  wspólnego małego (segment C) samochodu osobowego,  (segment  B) minivanó dwóch wielkości dla obu partnerów  oraz przy nowoczesnej płycie podłogowej segmentu  B  dla samochodów o małej emisji spalin.

Jedna z umów przewiduje  utworzenie  wspólnej organizacji zakupów w Europie, co będzie związane z spółką j.v.

Odroczono natomiast plany zastępowania w przyszłości większych aut w rodzaju Citroena C5 czy Opla Insignia, bo uznano, że nie będzie to przedsięwzięcie opłacalne -  wyjaśnił rzecznik Peugeota.

Dzięki jednak wiążącym umowom o trzech programach samochodów i nowym planom pracy nad przyszłymi generacjami silników spalinowych sojusz nabrał kształtu i rozszerza się - dodał rzecznik.

Wspólne silniki 3-cylindrowe zaprojektowane, aby spełniały normę Euro VI emisji spalin,   pojawią  się w 2019 r. i zapewnią  obu partnerom duże oszczędności - podkreślił Peugeot nie podając żadnych szczegółów.

Reklama
Reklama

Plan sojuszu GM-Peugeot ogłoszony w lutym wzbudził sceptycyzm u inwestorów, bo sytuacja finansowa francuskiej firmy była zła, zmuszając do likwidacji tysięcy miejsc pracy. Wcześniej w tym roku GM przejął 7 proc. w Peugeocie  w ramach podwyższenia kapitału drugiej firmy samochodowej w Europe.

Rozmowy o pogłębieniu powiązań wstrzyamano w listopadzie, bo sytuacja w Peugeocie  przybrała formę kryzysu.

Obie  firmy musiały do końca roku osiagnąć wiążące porozumienia w sprawie proponowanych wspólnych programów, albo zrezygnować z nich  i kontynuować własne projekty. W styczniu przedstawia aktualny stan planów współpracy, która ma im zapewnić 2 mld dolarów rocznych oszczędności.

Partnerzy odłożyli na  bok wspólne plany opracowana małego auta dla Ameryki Łacińskiej, skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, a teraz z zaprojektowania pojazdu średniej wielkości. Zostawili  otwarte drzwi dla współpracy poza Europą, obie firmy obiecały rozglądać się za możliwościami przemysłowymi w Ameryce Łacińskiej i na innych   rynkach rokujących wzrost.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama