Bo kanapka była za krótka...

Sieć restauracji szybkiej obsługi Subway powinna zapłacić odszkodowanie oraz stosowne grzywny, ponieważ sprzedawane przez nią kanapki są zbyt krótkie

Publikacja: 28.01.2013 15:14

Bo kanapka była za krótka...

Foto: materiały prasowe

Pozew w sprawie o nieuczciwe praktyki marketingowe wniosło w stanach New Jersey i Pensylwania kilku mężczyzn będących stałymi klientami Subwaya.

Zaczęło się od anonimowego klienta z Australii, który na firmowej stronie Subwaya na Facebooku umieścił zdjęcie kanapki z przyłożoną do niej linijką. Pod wpisem z komentarzem "Skomentujcie to w Subwayu" pojawiło się ponad 100 tys. klików "Lubię to". Sprawą zainteresowały się media i ruszyła prawna lawina. Pozew zbiorowy zgłosił w dwóch sądach – federalnych i stanowym 32-letni Jason Leslie, który dowiedział się z publikacji w dzienniku "New York Post", że reklamowane jako "jednostopowe" kanapki Suwaya (ang. footlong) w rzeczywistości są o jeden cal krótsze. (Jedna stopa ma 30,5 cm i liczy 12 cali, a cal – 2,5 cm).

"Nie mogę uwierzyć, że dałem się nabrać na ten trick. Czuję się oszukany" – powiedział stały klient Subwaya. Leslie utrzymuje, że od 18 roku życia konsumuje po około 50 kanapek rocznie. SUBWAY® Footlong jest zastrzeżonym znakiem towarowym sieci restauracji.

Podobny pozew wniósł także w Filadelfii adwokat Stephen DeNittis w imieniu dwóch klientów Charlesa Pendraka i Johna Farleya. – McDonald, który reklamuje swoje ćwierćfuntowe hamburgery (quarter pounder - przyp red.) kontroluje wagę smażonego mięsa – uważa DeNittis. Tymczasem grupa udała się do 17 pobliskich restauracji Subwaya i wszędzie wynik był identyczny – kanapki były za krótkie. DeNittis wyliczył cenę każdego calowego kęsu na 45 centów i twierdzi, że na taką sumę oszukiwany jest każdy klient. Oprócz żadanego odszkodowania powodzi domagają się podjęcia przez sieć Subway odpowiednich kroków aby ukrócić nieuczciwe – ich zdaniem – praktyki marketingowe, lub opatrywali każdą kanapkę napisem z wyjaśnieniem, że określenie "footlong" w rzeczywistości jest nazwą produktu, a nie informacją o jego rzeczywistej długości.

Tak właśnie próbował początkowo tłumaczyć się Subway, twierdząc, że nazwa "footlong" nie jest równoznaczny z gwarancją długości flagowego produktu. Wyjaśniał, że w strukturze franczyzy nie każda bułka jest wypiekana według ściśle określonych standardów. Później jednak sieć zapewniła w oświadczeniu, że zrobi wszystko aby zapewnić "właściwą długość każdej kanapki jaką serwujemy". "Żałujemy każdego przypadku niedotrzymania obietnicy danej naszym klientom" – poinformowała sieć, która jednak odmówiła skomentowania samych pozwów ze względu na dobro sprawy.

Subway jest drugą po McDonaldsie siecią restauracji szybkiej obsługi (38 tys. punktów sprzedaży na całym świecie) Specjalizuje się w sprzedaży kanapek i uchodzi za dystrybutora zdrowszej żywności od sieci oferujących hamburgery i frytki. W czasie recesji zyskał jeszcze większą popularność promując jednostopowe kanapki po 5 dolarów za sztukę.

Pozew w sprawie o nieuczciwe praktyki marketingowe wniosło w stanach New Jersey i Pensylwania kilku mężczyzn będących stałymi klientami Subwaya.

Zaczęło się od anonimowego klienta z Australii, który na firmowej stronie Subwaya na Facebooku umieścił zdjęcie kanapki z przyłożoną do niej linijką. Pod wpisem z komentarzem "Skomentujcie to w Subwayu" pojawiło się ponad 100 tys. klików "Lubię to". Sprawą zainteresowały się media i ruszyła prawna lawina. Pozew zbiorowy zgłosił w dwóch sądach – federalnych i stanowym 32-letni Jason Leslie, który dowiedział się z publikacji w dzienniku "New York Post", że reklamowane jako "jednostopowe" kanapki Suwaya (ang. footlong) w rzeczywistości są o jeden cal krótsze. (Jedna stopa ma 30,5 cm i liczy 12 cali, a cal – 2,5 cm).

Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów
Biznes
Mocno przyspiesza sprzedaż aut na prąd. I to mimo braku dopłat
Biznes
Pierwsze trzy śmigłowce AH-64D Apache w Wojsku Polskim
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Unia Europejska na półmetku cyfrowej dekady. Są zalecenia dla Polski