Reklama

Bo kanapka była za krótka...

Sieć restauracji szybkiej obsługi Subway powinna zapłacić odszkodowanie oraz stosowne grzywny, ponieważ sprzedawane przez nią kanapki są zbyt krótkie

Publikacja: 28.01.2013 15:14

Bo kanapka była za krótka...

Foto: materiały prasowe

Pozew w sprawie o nieuczciwe praktyki marketingowe wniosło w stanach New Jersey i Pensylwania kilku mężczyzn będących stałymi klientami Subwaya.

Zaczęło się od anonimowego klienta z Australii, który na firmowej stronie Subwaya na Facebooku umieścił zdjęcie kanapki z przyłożoną do niej linijką. Pod wpisem z komentarzem "Skomentujcie to w Subwayu" pojawiło się ponad 100 tys. klików "Lubię to". Sprawą zainteresowały się media i ruszyła prawna lawina. Pozew zbiorowy zgłosił w dwóch sądach – federalnych i stanowym 32-letni Jason Leslie, który dowiedział się z publikacji w dzienniku "New York Post", że reklamowane jako "jednostopowe" kanapki Suwaya (ang. footlong) w rzeczywistości są o jeden cal krótsze. (Jedna stopa ma 30,5 cm i liczy 12 cali, a cal – 2,5 cm).

"Nie mogę uwierzyć, że dałem się nabrać na ten trick. Czuję się oszukany" – powiedział stały klient Subwaya. Leslie utrzymuje, że od 18 roku życia konsumuje po około 50 kanapek rocznie. SUBWAY® Footlong jest zastrzeżonym znakiem towarowym sieci restauracji.

Podobny pozew wniósł także w Filadelfii adwokat Stephen DeNittis w imieniu dwóch klientów Charlesa Pendraka i Johna Farleya. – McDonald, który reklamuje swoje ćwierćfuntowe hamburgery (quarter pounder - przyp red.) kontroluje wagę smażonego mięsa – uważa DeNittis. Tymczasem grupa udała się do 17 pobliskich restauracji Subwaya i wszędzie wynik był identyczny – kanapki były za krótkie. DeNittis wyliczył cenę każdego calowego kęsu na 45 centów i twierdzi, że na taką sumę oszukiwany jest każdy klient. Oprócz żadanego odszkodowania powodzi domagają się podjęcia przez sieć Subway odpowiednich kroków aby ukrócić nieuczciwe – ich zdaniem – praktyki marketingowe, lub opatrywali każdą kanapkę napisem z wyjaśnieniem, że określenie "footlong" w rzeczywistości jest nazwą produktu, a nie informacją o jego rzeczywistej długości.

Tak właśnie próbował początkowo tłumaczyć się Subway, twierdząc, że nazwa "footlong" nie jest równoznaczny z gwarancją długości flagowego produktu. Wyjaśniał, że w strukturze franczyzy nie każda bułka jest wypiekana według ściśle określonych standardów. Później jednak sieć zapewniła w oświadczeniu, że zrobi wszystko aby zapewnić "właściwą długość każdej kanapki jaką serwujemy". "Żałujemy każdego przypadku niedotrzymania obietnicy danej naszym klientom" – poinformowała sieć, która jednak odmówiła skomentowania samych pozwów ze względu na dobro sprawy.

Reklama
Reklama

Subway jest drugą po McDonaldsie siecią restauracji szybkiej obsługi (38 tys. punktów sprzedaży na całym świecie) Specjalizuje się w sprzedaży kanapek i uchodzi za dystrybutora zdrowszej żywności od sieci oferujących hamburgery i frytki. W czasie recesji zyskał jeszcze większą popularność promując jednostopowe kanapki po 5 dolarów za sztukę.

Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama