Kolejny rok grupa z Turynu zawdzięcza dodatni bilans Chryslerowi, którego przejęła w czerwcu 2011 r. i ma już ponad 60 proc. udziałów w amerykańskiej firmie. Resztę spodziewa się wykupić do 2015 r.
Roczny zysk netto wyniósł zatem 1,411 mld euro i był większy od oczekiwanych przez analityków 1,3 mld euro; natomiast zmalał o 14,5 proc. wobec 2011 r. - wynika ze wstępnego zestawienia. Liczba ta odzwierciedla dwie odmienne sytuacje. Dla Chryslera był to nadzwyczajny rok, jego zysk netto zwiększył się niemal 10-krotnie do 1,7 mld dolarów. Włosi musieli przyznać, że bez partnera za oceanem ponieśliby stratę netto 1,041 mld euro.
W latach 2013-14 Chrysler zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Płn. 8 nowych albo mocno odświeżonych modeli, w tym jeden Alfa Romeo i jeden Fiata. Do 2016 r. sieć dealerów Chryslera zamierza oferować 16 modeli samochodów z Włoch.
Amerykański koncern odroczy o 2 lata do 2014 r. premierę trucka Ram produkowanego przez Fiata i do 2015 r. nie znanej jeszcze wersji Jeepa. Zrezygnuje w 2013 r. z produkcji 3 małych samochodów Fiata i dwóch marki Dodge.
Europa pozostaje dla Fiata największym problemem; w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) obroty zmalały o 11 proc., na krajowym rynku spadek wyniósł 20 proc., do poziomu z 1979 r. Z drugiej strony w Ameryce Płn. nastąpiła poprawa o 29 proc., a w Azji-Pacyfiku skok o 50 proc.