Spomlek: w 2013 roku przychody o 20 proc. wyższe

O 20 proc. mają zwiększyć się w 2013 roku przychody właściciela marek Serenada i Old Poland. Za trzy lata firma chce być liderem polskiego rynku serów

Publikacja: 24.04.2013 15:39

Spomlek: w 2013 roku przychody o 20 proc. wyższe

Foto: spółka

- Dzięki przyłączeniu spółdzielni w Chojnicach w perspektywie trzech – pięciu lat zostaniemy największym producentem sera salami w Polsce – mówi „Rz" Monika Żukowska, dyrektor ds. PR i aliansów strategicznych Spółdzielczej Mleczarni Spomlek z Radzynia Podlaskiego.

Do formalnego połączeniu obu firm ma dojść 1 sierpnia tego roku.

Docelowo  chojnicki zakład ma produkować 30 ton sera salami dziennie, prawie cztery razy więcej niż obecnie. Już za dwa lata produkcja ma zwiększyć się do 15 ton.

- Aby osiągnąć zakładane moce produkcyjne, planujemy wydać na inwestycje ok. 20 mln złotych – zapowiada Monika Żukowska.

Zanim do tego dojdzie, Spomlek wyda ok. 1 mln zł na modernizację zakładu, aby – jak tłumaczy Żukowska – wykorzystać bardziej istniejące już dziś możliwości produkcyjne.

Salami to obok, serów edamskiego i goudy, najpopularniejszy rodzaj sera w Polsce. Jednak nie tylko na nim zamierza poprzestać Spomlek. Jak zapowiedział w rozmowie z „Rz" Edward Bajko, prezes tej spółdzielni, za trzy lata spółdzielnia ma mieć około 20 proc. polskiego rynku serów dojrzewających. Udziały te dadzą jej na nim pierwsze miejsce.

Spomlek szacuje, że ma już w nim około 8 proc. udziałów. Przy dużym rozdrobnieniu rynku daje mu to trzecie miejsce za Mlekovitą i Mlekpolem.

Firma z Radzynia Podlaskiego chce także rozwijać sprzedaż serów premium, dziś  oferuje je m.in. pod marką Old Poland. – W 2012 roku wartość ich sprzedaży, łącznie z eksportem, urosła o 63 proc. – wylicza Piotr Czarniak, specjalista ds. PR w Spomleku. – Tylko na rynku krajowym zwiększyliśmy ją o 58 proc.

Sery premium z Radzynia trafiają m.in. do Rosji oraz na Ukrainę i Słowację.

- Wkrótce wprowadzimy nowe sery z naszej eksperymentalnej serowarni w Radzyniu – zapowiada Monika Żukowska. – Będziemy je sprzedawać w krążkach ważących ok. 1,5 kg z dodatkami, m.in. imbiru i kardamonu – dodaje.

Drugą nogą biznesu Spomleku jest produkcja tzw. proszków, a więc m.in. mleka w proszku. Firma wyda 20 mln zł na budowę nowoczesnej proszkowni – pierwszej tego typu w Europie. Będzie mogła dzięki temu rozwinąć m.in. produkcję odżywek białkowych. Uruchomienie inwestycji planowane jest na ostatni kwartał 2013 roku.

W 2012 roku po raz pierwszy w historii Spomlek miał 550,4 mln zł przychodów. Były o 24 proc. wyższe niż rok wcześniej.

- W tym roku nasze przychody powinny zwiększyć się o co najmniej 20 proc. – zapowiada Piotr Czarniak.

W pierwszym kwartale tego roku wartość sprzedaży Spomleku wyniosła 148 mln zł. Była o 14 proc. wyższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.

- Dzięki przyłączeniu spółdzielni w Chojnicach w perspektywie trzech – pięciu lat zostaniemy największym producentem sera salami w Polsce – mówi „Rz" Monika Żukowska, dyrektor ds. PR i aliansów strategicznych Spółdzielczej Mleczarni Spomlek z Radzynia Podlaskiego.

Do formalnego połączeniu obu firm ma dojść 1 sierpnia tego roku.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji