Wartość marki Apple w 2012 r. zyskała 1 proc. i w najnowszym rankingu BrandZ 100 warta jest 185,07 mld dol. Google (+5 proc.) został wyceniony na 113,7 mld dol., a IBM (-3 proc.) na 112,5 mld dol.
W pierwszej dziesiątce są jeszcze McDonald's, Coca-Cola, AT&T, Microsoft, Marlboro, Visa i pierwsza marka spoza USA - China Mobile. Z tej grupy największy skok wartości odnotowała VISA (+46 proc.).
Wśród wszystkich 100 marek najszybciej drożały marki odzieżowe. Pierwsze miejsce, z najwyższym wzrostem wartości, odnotowała Prada (+ 63 proc.). Porównywalnie duże skoki mają także inne marki z branży jak hiszpańska Zara (+60 proc.) czy Calvin Klein (52 proc.).
Jeżeli chodzi o branże, to w ciągu roku najwięcej na wartości zyskały piwa (+ 36 proc.), przed globalnymi bankami (+ 23 proc.) i odzieżą (21 proc.). Najwięcej straciły marki koncernów paliwowych i gazowych.
Twórcy rankingu - MillwardBrown Optimor (należy do grupy WPP) policzyli też, które marki zyskały na wartości najwięcej w ciągu ostatnich ośmiu lat. I tutaj na czele fast food Subway (+5145 proc.), przed Apple (+ 1045 proc.) i Amazonem (+ 470 proc.). W wypadku Google przyrost wyniósł tylko 188 proc.