Reklama

Większość Polaków odwiedza centra handlowe w weekendy

70 proc. Polaków deklaruje, że odwiedza centrum handlowe w sobotę lub niedzielę – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Jedynie 11 proc. kupuje od poniedziałku do piątku.

Publikacja: 05.06.2013 11:26

Większość Polaków odwiedza centra handlowe w weekendy

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłącznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częściej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie – wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown.

Największe centrum handlowe na Śląsku Silesia City Center, zleceniodawca badania podaje, że w sobotę i niedzielę odwiedza je od 130 do 160 tys. osób.

- W weekendy zawsze rośnie tzw. traffic, czyli liczba osób odwiedzających centra handlowe. To jest trend, który utrzymuje się niezmiennie od lat – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. - Z reguły w centrum mamy wtedy o 20-40 proc. więcej osób niż w dni powszednie. Liczby te rosną szczególnie przed świętami i w okresie sezonowych wyprzedaży oraz weekendowych akcji promocyjnych. Zdarzają się soboty i niedziele, kiedy w centrum jest nawet o 50 proc. więcej osób, niż w jeden z powszednich dni – dodaje – dodaje.

Ale na zakupy wybieramy się nie tylko w weekendy, także w święta, kiedy to w centrach handlowych otwarte są wyłącznie restauracje, kawiarnie i kina. Z danych Silesia City Center wynika, że w te dni galerie odwiedza od 10 do 15 proc. dziennej liczby odwiedzających w dni nieświąteczne. Dla porównania 1 maja Silesię odwiedziło aż 3,4 tys. osób, w poniedziałek 6 maja – 34,4 tys. osób.

Wyłącznie w weekendy zakupy robi 42 proc. osób w wieku 16-35 lat. W tygodniu do galerii wybiera się zaledwie 20 proc. z nich.

Reklama
Reklama

– Najliczniejsza grupę klientów weekendowych stanowią osoby aktywne zawodowo i dobrze zarabiające, dominują także gimnazjaliści, licealiści i studenci, czyli osoby, które w tygodniu nie mają czasu żeby się wyrwać na kilkugodzinne zakupy. Ponad 60 proc. klientów w tej grupie stanowią kobiety – podsumowuje Marta Drzewiecka.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama