Większość Polaków odwiedza centra handlowe w weekendy

70 proc. Polaków deklaruje, że odwiedza centrum handlowe w sobotę lub niedzielę – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Jedynie 11 proc. kupuje od poniedziałku do piątku.

Publikacja: 05.06.2013 11:26

Większość Polaków odwiedza centra handlowe w weekendy

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłącznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częściej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie – wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown.

Największe centrum handlowe na Śląsku Silesia City Center, zleceniodawca badania podaje, że w sobotę i niedzielę odwiedza je od 130 do 160 tys. osób.

- W weekendy zawsze rośnie tzw. traffic, czyli liczba osób odwiedzających centra handlowe. To jest trend, który utrzymuje się niezmiennie od lat – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. - Z reguły w centrum mamy wtedy o 20-40 proc. więcej osób niż w dni powszednie. Liczby te rosną szczególnie przed świętami i w okresie sezonowych wyprzedaży oraz weekendowych akcji promocyjnych. Zdarzają się soboty i niedziele, kiedy w centrum jest nawet o 50 proc. więcej osób, niż w jeden z powszednich dni – dodaje – dodaje.

Ale na zakupy wybieramy się nie tylko w weekendy, także w święta, kiedy to w centrach handlowych otwarte są wyłącznie restauracje, kawiarnie i kina. Z danych Silesia City Center wynika, że w te dni galerie odwiedza od 10 do 15 proc. dziennej liczby odwiedzających w dni nieświąteczne. Dla porównania 1 maja Silesię odwiedziło aż 3,4 tys. osób, w poniedziałek 6 maja – 34,4 tys. osób.

Wyłącznie w weekendy zakupy robi 42 proc. osób w wieku 16-35 lat. W tygodniu do galerii wybiera się zaledwie 20 proc. z nich.

– Najliczniejsza grupę klientów weekendowych stanowią osoby aktywne zawodowo i dobrze zarabiające, dominują także gimnazjaliści, licealiści i studenci, czyli osoby, które w tygodniu nie mają czasu żeby się wyrwać na kilkugodzinne zakupy. Ponad 60 proc. klientów w tej grupie stanowią kobiety – podsumowuje Marta Drzewiecka.

16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłącznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częściej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie – wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown.

Największe centrum handlowe na Śląsku Silesia City Center, zleceniodawca badania podaje, że w sobotę i niedzielę odwiedza je od 130 do 160 tys. osób.

Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA