Pendolino jest w pełni sprawny, ale na razie nie posiada jeszcze wymaganych certyfikatów, aby poruszać się samodzielnie po polskich torach. Wiadomo już, że główne testy tego nowoczesnego składu odbędą się na torze pod Żmigrodem, a także w pobliżu Olsztyna i Nowego Sącza.

Podczas jazd próbnych, które potrwają kilka miesięcy, skład osiągnie prędkość do 275 kilometrów na godzinę, badane będzie również zachowanie pociągu na łukach.

Jak powiedział Polskiej Agencji Prasowej wiceminister transportu Andrzej Massel, największą prędkość pociąg Pendolino rozwinie na Centralnej Magistrali Węglowej. Sprawdzone ma być również, jak maszyna funkcjonuje w trudnych warunkach atmosferycznych.

Według informacji ministra transportu Sławomira Nowaka właśnie dopinane są szczegóły finansowania tego zakupu, a na Boże Narodzenie nowy pociąg pojawi się w rozkładzie jazdy na 2014 rok. Ma kursować na trasach z Warszawy do Katowic, Wrocławia, Gdańska, Krakowa i Rzeszowa. Najtańszy bilet będzie kosztował 49 złotych.

PKP kupiło w maju 2011 roku od francuskiego Alstomu 20 takich  składów. Kontrakt ma wartość 665 mln euro.