Rośnie eksport herbat Mokate

W pierwszej połowie 2013 roku eksport herbat Mokate urósł o 37 proc. Firma sprzedaje ich więcej m.in. do USA, Kanady i krajów azjatyckich.

Publikacja: 19.08.2013 15:09

Rośnie eksport herbat Mokate

Foto: Fotorzepa, Bartosz Siedlik

W ubiegłym roku eksport herbat firmy Mokate, producenta m.in. marek Loyd i Minutka, poszedł w górę o 13 proc. Pierwsze miesiące tego roku były dla ich sprzedaży zagranicznej jeszcze lepsze.

– Głównym rynkiem zbytu dla naszych herbat pozostaje niezmiennie Europa, a w niej takie kraje jak Czechy, Słowacja i Węgry. Nasza sprzedaż wzrasta jednak także do USA, Kanady oraz Azji – mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

Dodaje ona, że w całym 2013 roku firma chce utrzymać wzrost sprzedaży herbat na poziomie ubiegłorocznym. Największy udział w eksporcie Mokate mają herbaty owocowe i ziołowe. Przypada na nie odpowiednio 18 i 15 proc. sprzedaży zagranicznej tych produktów firmy.

W Mokate zwracają uwagę, że krajowy rynek herbaty jest stabilny. - Herbata to produkt pierwszej potrzeby, wciąż pijemy jej bardzo dużo i uważam, że w dalszym ciągu ma w sobie spory potencjał – wyjaśnia Sylwia Mokrysz.

Polacy preferują herbatę czarną. Stanowi ona prawie połowę całej kategorii herbacianej, ale jej sprzedaż wzrasta najwolniej. Prognozy rynkowe na kolejne lata zakładają jednak dynamiczny rozwój szczególnie herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne powinny pozostać na poziomie sprzedaży, które osiągnęły w poprzednim roku – podaje Mokate.

Kryzys sprawia, że rośnie popularność herbat z segmentu ekonomicznego.  - Takie herbaty systematycznie powiększają swój udział w rynku. W dużej mierze przyczyniają się do tego dyskonty spożywcze, które w swojej ofercie mają tanie i często dobrej jakości herbaty – komentuje Sylwia Mokrysz. – Jeżeli chodzi o segment premium, to zachowuje się on stabilnie – dodaje.

W ubiegłym roku eksport herbat firmy Mokate, producenta m.in. marek Loyd i Minutka, poszedł w górę o 13 proc. Pierwsze miesiące tego roku były dla ich sprzedaży zagranicznej jeszcze lepsze.

– Głównym rynkiem zbytu dla naszych herbat pozostaje niezmiennie Europa, a w niej takie kraje jak Czechy, Słowacja i Węgry. Nasza sprzedaż wzrasta jednak także do USA, Kanady oraz Azji – mówi Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?