Suntory - japoński producent whisky, który jest już właścicielem marki Schweppes, chce kupić od GlaxoSmithKline dwie marki napojów orzeźwiających: napój energetyczny Lucozade i soki owocowe Ribena. Według mediów wartość transakcji ma wynieść 1,2 mld euro. Według nieoficjalnych informacji rozmowy są "bardzo zaawansowane" a kontrakt "niemal pewny". Za kilka dni ma zostać podany do wiadomości. Suntory i Glaxo odmawiają jednak jakiegokolwiek komentarza na ten temat.
W kwietniu tego roku Glaxo poinformował o słabych wynikach sprzedaży obu napojów w pierwszym kwartale 2013 i zapowiedział chęć sprzedaży obu marek.
Oba napoje są sprzedawane przede wszystkim na na rynku brytyjskim i europejskim - są znane od ponad 80 lat. Według danych GlaxoSmithKline w zeszłym roku koncern zarobił na nich 600 mln funtów.
Suntory natomiast szuka nowych możliwości na rynkach europejskich. Od lipca tego roku koncern jest notowany na nowojorskiej giełdzie i już udało mu się zebrać niemal 4 mld dolarów od inwestorów, które zamierza przeznaczyć na nowe inwestycje.