Rz: Dlaczego państwa grupa zdecydowała się na program wolontariatu?
Paweł Oboda:
KGHM jest firmą społecznie odpowiedzialną. Odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój to podstawy działalności naszego przedsiębiorstwa. Jednym z czterech realizowanych programów CSR-owych w spółce jest właśnie wolontariat pracowniczy. Dobrze zorganizowany jego program przynosi korzyści wszystkim stronom. Firma zyskuje zmotywowanych pracowników, którzy utożsamiają się z miejscem pracy. Rozwijają się ich kompetencje. Realizacja projektu, który angażuje wolontariuszy, z pewnością może pomóc w budowie odpowiedzialnego przywództwa. To również rozwój kompetencji dotyczących komunikacji, zarządzania projektem, a także umiejętności analitycznych. Realizowanie przez firmę długofalowych, wiarygodnych programów społecznych ma też pozytywny wpływ na jej otoczenie. Działania wolontariackie pracowników wspierające lokalną społeczność czy przedsięwzięcia proekologiczne z pewnością budują pozytywny wizerunek organizacji i dobre relacje z wszystkimi interesariuszami. Dzięki wolontariatowi pracownicy spółki mają szanse na włączenie się w projekty odpowiadające na konkretne potrzeby ich najbliższego otoczenia.
Co wolontariat może dać przedsiębiorstwu? Czy jakoś przekłada się na biznes?
Wolontariat w KGHM znakomicie wpisuje się nie tylko w strategię CSR, ale również w strategię biznesową spółki. Działania pracowników w jego ramach można wykorzystać do realizacji celów biznesowych. Dzięki temu można wzmacniać między innymi dwa filary naszej strategii: wsparcie dla regionu oraz rozwój umiejętności i sprawności organizacyjnej. Poprzez wolontariat firma może zwiększyć swoją konkurencyjność.