Linia 777X to zmodernizowana wersja modelu 777, najlepiej sprzedającego się samolotu Boeinga. Tylko podczas ostatnich pokazów lotniczych w Dubaju koncern otrzymał od czterech linii lotniczych zamówienia na 259 maszyn. Ich łączna wartość szacowana jest na 100 miliardów dolarów.
777 to także drugi co do wielkości, po boeingu 747 (jumbo-jecie) samolot produkowany przez koncern. Linie lotnicze używają go do lotów długodystansowych. W nowej wersji producent zamierza zastąpić aluminiowe skrzydła lżejszymi, z włókien kompozytowych oraz wprowadzić inne zmiany poprawiające energooszczędność samolotu. Boeing utrzymuje, że samolot zużywać będzie o 20 procent paliwa mniej niż dotchczas produkowana w Everett pod Seattle wersja 777. Maszyny mają być wyposażone w nowe silniki General Electric GE9X, które mają być o 10 procent wydajniejsze od eksploatowanych w obecnych 777 jednostek GE90-115B. Pozostałe oszczędności mają przynieść zmiany konstrukcyjne oraz użycie lżejszych materiałów.
Model 777-9X, który zamówiły Cathay Pacific będzie największą wersją nowego samolotu, mogącą zabrać na pokład nawet 400 pasażerów. Jego zasięg to 15.185 kilometrów.
Pierwsze egzemplarze boeingów 777-9X z zawartego w ostatnich dniach kontraktu mają trafić do Hongkongu w 2021 roku. W sumie linie Cathay Pacific mają otrzymać w latach 2014-2024 aż 89 maszyn Boeinga.
Boeing ma już zamówienia na 259 maszyn 777X. Nominalna wartość kontraktu to około 95 miliardów dolarów. Koncern musi jednak zdecydować, gdzie będzie produkował zmodernizowaną wersję samolotów. O lokalizację bije się kilkanaście różnych stanów USA.