McDonald's poinformował, iż w ostatnim kwartale zeszłego roku sprzedaż spadła o 0,1 proc. - dodając, iż "rok 2013 był rokiem wyzwań".

Największy spadek sprzedaży koncern zanotował w Azji, a szczególnie w Japonii oraz Afryce i na Bliskim Wschodzie - w sumie 2,6 proc. Jednak także na rodzimym rynku nie było dobrze. Sprzedaż w USA spadła o 1,6 proc. Natomiast w Europie nastąpił wzrost sprzedaży o 1 proc. w czwartym kwartale.

Przychód spółki w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku osiągnął 1,4 mld dol. i był tylko nieznacznie wyższy niż w czwartym kwartale 2012 roku.

Amerykańska sieć posiada obecnie ponad 34 tys. lokali na całym świecie. W Polsce ma już 310 lokali (stan z września 2013 r.), w których zatrudnionych jest ponad 16 tys. osób. W nadchodzącym roku koncern chce też gruntownie wyremontować tysiąc już posiadanych lokali.