Portugalczycy zarobili na czysto w 2013 roku 382 mln euro, o 6 proc. więcej niż w 2012 roku. Łączna sprzedaż w sieciach w Portugalii, Polsce i Kolumbii wzrosła o ponad 10 proc., sięgając prawie 12 mld euro.
Jeronimo Martins podało, że sprzedaż Biedronki w ubiegłym roku wyniosła 7,7 mld euro, co oznacza wzrost w złotych o 15 proc. licząc rok do roku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) Biedronki zwiększyła się w tym czasie o 8,7 proc. do 600 mln euro. Sprzedaż Biedronki stanowiła około 65 proc. sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins, a EBITDA 77 proc. łącznego wyniku.
Prezes grupy Pedro Soares dos Santos podkreślił, że nasz kraj pozostaje dla Jeronimo Martins rynkiem priorytetowym i źródłem największych zysków. Tylko w ubiegłym roku portugalski właściciel zainwestował nad Wisłą ponad 400 mln euro i otworzył 280 nowych sklepów, umacniając pozycję lidera na rynku.
Inwestycje w Biedronkę stanowiły 74 proc. całości inwestycji grupy w 2013 r. wobec 87 proc. w 2012 r. Grupa planuje zwiększyć całkowitą wartość inwestycji do 600-700 mln euro w 2014 roku z 540 mln euro w 2013 roku.
Spółka przewiduje otwarcie około 300 sklepów sieci Biedronka w Polsce w tym roku, a także trzech nowych centrów dystrybucyjnych. Na koniec 2013 roku sieć składała się z 2393 sklepów o łącznej powierzchni 1,5 mln m. kw.