– Chcemy zmienić wizerunek, że SAP to tylko systemy ERP (do zarządzania przedsiębiorstwem – red.). Nasze portfolio produktów jest znacznie szersze, w tym także w obszarze cloud – podkreśla Kinga Piecuch, która od początku roku stoi na czele SAP Polska. Zastąpiła Grzegorza Rogalińskiego, który przez wiele lat kierował polską filią koncernu.
Nowa szefowa SAP Polska twierdzi, że na świecie z rozwiązań chmurowych niemieckiego giganta korzysta już 35 mln klientów. – Żaden z naszych konkurentów nie może pochwalić się posiadaniem tak dużej grupy klientów biznesowych korzystających z systemów cloudowych – podkreśla Piecuch. W 2013 r. przychody spółki z tego źródła sięgały już ponad 1 mld euro.
SAP mocno inwestuje w chmurę. Stawia na rozwój organiczny, ale także przejmuje m.in. firmy mające tego typu produkty. – Mamy już pierwszych klientów w Polsce, którzy korzystają z naszych rozwiązań cloudowych – mówi Piechuch. Nie zdradza jednak ich nazw.
– Bardzo zależy nam na pozyskiwaniu kolejnych klientów. Dlatego dużo inwestujemy w szkolenia sprzedawców – dodaje. Twierdzi, że polskie przedsiębiorstwa są zainteresowane inwestycjami w tym obszarze i pytają o aplikacje chmurowe.
Dlatego SAP Polska zdecydował się m.in. przygotować polskojęzyczną wersję rozwiązania SAP Cloud for Customers, wspierającego zarządzanie relacjami z klientami (CRM). – Systemy CRM to jeden z obszarów, który najmocniej interesuje polskie firmy – wyjaśnia Pascal Strand, dyrektor działu Cloud/Line of Business w SAP CEE. Podobne trendy obserwowane są na świecie. Strand powołuje się na przewidywania i szacunki analityków SAP, z których wynika, że światowy rynek rozwiązań CRM w chmurze może rosnąć w tempie pomiędzy 7–17 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat.