Pierwszy kwartał roku przyniósł rynkowi telefonii komórkowej wolniejszy niż w 2013 r. przyrost liczby użytkowników, ale jednak wzrost wartości rynku (jeśli nie uwzględniać efektu decyzji regulacyjnych). Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, statystyki telekomów powiększyły się w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. tylko o 222 tys. kart SIM, podczas gdy w ubiegłym roku kwartalne przyrosty wynosiły i po pół miliona klientów.
Z czego wynika ten spadek, jeszcze nie wiadomo. Do końca maja sytuacja będzie jasna. Na razie konkurenci T-Mobile Polska podejrzewają, że wahnięcie to sprawka T-Mobile Polska, który jakiś czas temu wycofał się z pomysłu darmowego bezterminowo ważnego konta pre-paid.
– Oceniamy, że w I kwartale rynek urósł nieznacznie pod względem przychodów ze sprzedaży usług – mówi Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.
56,7 mln użytkowników (kart SIM) liczył w marcu polski rynek telefonii komórkowej, wynika z danych GUS
Wiosną czuć energię
Mobilne telekomy mają dodatni wynik, mimo że nie był to zbyt aktywny okres pod względem akcji marketingowych i promocji. W ciszy open space'ów przygotowywano się dopiero do startu nowych projektów. Wyjątkiem były Plus i Cyfrowy Polsat. Z pompą uruchomiły program lojalnościowy smartDOM, którego członkowie mogą korzystać z rabatów na kolejne usługi grupy.