Został wybudowany w ramach odcinka od węzła Przemyśl do granica państwa. Inwestycje realizowała grecka firma J&P AVAX. Ciąg główny tego odcinka A4 został udostępniony kierowcom w końcu grudnia ubiegłego roku.

Węzeł Korczowa to ostatni na terenie Polski i Unii Europejskiej węzeł komunikacyjny umożliwiający zjazd z autostrady A4 przed przekroczeniem granicy polsko-ukraińskiej. Stanowi bezpośrednie połączenie autostrady A4 z istniejącą drogą krajową nr 4, przez co pozwala wybrać alternatywną drogę podróżowania zaraz po przekroczeniu granicy. Zakłada się, że jego lokalizacja będzie miała ogromny wpływ na rozwój terenów przygranicznych i powstawanie stref ekonomicznych.

Węzeł będzie pełnił kluczową rolę w momencie, gdy oddany do użytkowania zostanie nowy terminal odpraw dla pojazdów osobowych na przejściu granicznym w Korczowej. Wówczas ruch pojazdów osobowych odbywał się będzie trasą główną autostrady A4, a ruch tranzytowy skierowany zostanie, poprzez węzeł Korczowa, na istniejący obecnie terminal odpraw.

Dzień wcześniej oddany do ruchu został węzeł Tczewska na autostradzie A6. Jest to nowe połączenie prawobrzeżnych dzielnic Szczecina i terenów inwestycyjnych z autostradą. W ramach prowadzonych prac, prócz budowy węzła, przebudowano w 2 etapach wykonany z poniemieckich płyt betonowych odcinek autostrady o długości 2,7 km. Drogę stanowiącą dojazd do węzła realizowało miasto Szczecin. Prace kosztowały około 38 milionów złotych, w tym sam węzeł około 17 mln.