W Japonii zaprezentowany został ostateczny kształt nadwozia i nazwa modelu – FCV. Limuzyna o nazwie FCV zadebiutuje na rynku japońskim w kwietniu 2015 roku, a następnie latem 2015 roku w Stanach Zjednoczonych i Europie. Początkowo sprzedaż będzie prowadzona w regionach z rozwiniętą infrastrukturą tankowania wodoru.
Samochód z napędem wodorowym jest szczególnie obiecują konstrukcją. Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma większą gęstość energetyczną niż wykorzystywane dziś akumulatory.
Toyota pracuje nad samochodami na ogniwa paliwowe od ponad 20 lat. System opracowany i opatentowany przez firmę uzyskuje energię elektryczną z reakcji chemicznej wodoru i tlenu. Samochód jest wyposażony w zbiorniki przystosowane do magazynowania wodoru pod dużym ciśnieniem. Już w 2002 roku Toyota rozpoczęła w Japonii i Stanach Zjednoczonych leasingowanie na ograniczoną skalę samochodów z napędem na ogniwa paliwowe – wówczas były to SUV-y o nazwie „Toyota FCHV".
Od 2002 roku napęd na ogniwa paliwowe został jednak gruntownie zmodyfikowany. Model prezentowany obecnie ma osiągi i zasięg na poziomie samochodów benzynowych, a tankowanie wodoru zajmuje 3 minuty. W czasie jazdy pojazd emituje wyłącznie parę wodną, powstałą w wyniku reakcji wodoru i tlenu.
Samochody zasilane wodorem opracowały także inne firmy. Jeszcze w 2008 roku Honda zaczęła produkcję koncepcyjnego modelu FCX Clarity, auta klasy średniej, napędzanego silnikiem elektrycznym czerpiącym energię ze spalania wodoru. Samochód osiągami i funkcjonalnością nie odbiega od aut z konwencjonalnym napędem. Wprowadzono go na rynek, ale w śladowej ilości egzemplarzy: dostępny jest tylko w Kalifornii w USA oraz w Japonii. Przy czym auto udostępniono kupującym jedynie w 3-letniej umowie leasingowej, z 600-dolarową miesięczną ratą, obejmującą serwis i ubezpieczenie.