W ubiegłym tygodniu siedem innych firm samochodowych objęło akcją naprawczą pojazdy w regionach USA o dużej wilgotności na wniosek urzędu bezpieczeństwa transportu drogowego NHTSA, aby sprawdzić, czy poduszki Takaty zainstalowano w ich pojazdach.
Ich producent poinformował amerykański urząd w piśmie datowanym 25 czerwca, że po dalszym sprawdzeniu dokumentacji ustalono, że dwaj dodatkowi producenci pojazdów otrzymali część poduszek z tymi modułami. W piśmie wymieniono nazwy obu firm.
NHTSA wszczął w czerwcu postępowanie wyjaśniające, czy moduły Takaty wyprodukowane po 2002 r. są podatne na defekty i czy jazda samochodem w warunkach dużej wilgotności zwiększa ryzyko eksplozji poduszki.
W piśmie z 11 czerwca Takata poinformowała urząd, że będzie wspierać regionalne kampanie wymiany niektórych modułów w poduszkach po stronie kierowcy wyprodukowanych od stycznia 2004 do czerwca 2007, a także moduły w poduszkach po stronie pasażera wyprodukowane od czerwca 2000 do lipca 2004. Ich producent nie przyznał, żeby miały jakikolwiek defekt.