Huawei, podało iż w pierwszym półroczu sprzedało w sumie 64,2 mln urządzeń. Aż 34,27 mln stanowiły smartfony, których sprzedaż wzrosła 62 proc. rok do roku. Firma podaje iż to efekt wprowadzenia wielu nowości ja smartfony premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i najnowszy model Ascend P7 - w ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery Ascenda P7, sprzedano prawie 2 mln tych telefonów w 70 krajach w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej.

Sprzedaż zagraniczna staje się coraz ważniejsza. Firma podaje, że tylko w II kwartale 2014 sprzedała 20,56 mln smartfonów na rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85 procent więcej niż w ubiegłym roku. O 550 proc. wzrosła na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 275 proc. w Ameryce Łacińskiej, 180 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 120 proc. w Europie.

Według danych Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123 procent na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Huawei posiada obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i Hiszpanii i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5 procent. - W całej Europie obserwujemy przyspieszony trend fragmentacji rynku telefonów komórkowych i mniejsze firmy zdobywają coraz mocniejszą pozycję – mówi Dominic Sunnebo z Kantar Worldpanel ComTech.