Wsparcie polskich producentów żywności zapowiada Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Ma ich zabierać na zagraniczne misje gospodarcze, a także szkolić w pozyskiwaniu partnerów gospodarczych na nowych rynkach.
Jak poinformował prezes PAIiIZ Sławomir Majman, agencja przebudowała w ostatnim czasie m.in. programy GoAfrica i GoChina, w których więcej uwagi poświęca się obecnie promowaniu polskich produktów rolnych.
Perspektywicznym rynkiem dla polskich produktów żywnościowych miałyby być m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA). W listopadzie na targach w Abu Zabi oprócz polskiego stoiska zorganizowana zostanie konferencja poświęcona polskiej żywności oraz pokazy kulinarne. Natomiast we wrześniu z polskimi producentami z branży spożywczej spotkają się w Polsce dziennikarze z Emiratów, a w październiku – przedsiębiorcy z ZEA.
3,2 mld euro warte są 174 projekty inwestycyjne, które aktualnie negocjuje PAIIZ.
Przedstawiciele przemysłu spożywczego wezmą w listopadzie udział w misji do Tanzanii i Etiopii. Będą to firmy z sektora przetwórstwa mięsa i przetwórstwa mleka. W przyszłym roku agencja inwestycyjna szykuje dużą akcję promocyjną żywności w Mediolanie, podczas trwającej od maja do października wystawy światowej. Polski pawilon ma być prezentowany w stylistyce sadu z jabłkami.