Reklama

PAIIIZ wesprze eksport polskiej żywności

PAIiIZ przebudowała programy promocji zagranicznej Polski specjalnie pod potrzeby eksporterów żywności.

Publikacja: 13.08.2014 09:48

Wsparcie polskich producentów żywności zapowiada Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Ma ich zabierać na zagraniczne misje gospodarcze, a także szkolić w pozyskiwaniu partnerów gospodarczych na nowych rynkach.

Jak poinformował prezes PAIiIZ Sławomir Majman, agencja przebudowała w ostatnim czasie m.in. programy GoAfrica i GoChina, w których więcej uwagi poświęca się obecnie promowaniu polskich produktów rolnych.

Perspektywicznym rynkiem dla polskich produktów żywnościowych miałyby być m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA). W listopadzie na targach w Abu Zabi oprócz polskiego stoiska zorganizowana zostanie konferencja poświęcona polskiej żywności oraz pokazy kulinarne. Natomiast we wrześniu z polskimi producentami z branży spożywczej spotkają się w Polsce dziennikarze z Emiratów, a w październiku – przedsiębiorcy z ZEA.

3,2 mld euro warte są 174 projekty inwestycyjne, które aktualnie negocjuje PAIIZ.

Przedstawiciele przemysłu spożywczego wezmą w listopadzie udział w misji do Tanzanii i Etiopii. Będą to firmy z sektora przetwórstwa mięsa i przetwórstwa mleka. W przyszłym roku agencja inwestycyjna szykuje dużą akcję promocyjną żywności w Mediolanie, podczas trwającej od maja do października wystawy światowej. Polski pawilon ma być prezentowany w stylistyce sadu z jabłkami.

Reklama
Reklama

Do końca tego roku PAIiIZ bierze udział w łącznie 57 wydarzeniach, które będą adresowane do różnych sektorów gospodarki. Rośnie także portfel inwestycji, które PAIiIZ negocjuje: obecnie są to 174 projekty o łącznej wartości 3,2 mld euro, mogące przynieść około 36 tys. nowych miejsc pracy.

Tylko w ubiegłym tygodniu sfinalizowano rozmowy z sześcioma nowymi inwestorami. Reprezentują branżę nowoczesnych usług biznesowych, sektor IT oraz sektor badań i rozwoju.

Wsparcie polskich producentów żywności zapowiada Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Ma ich zabierać na zagraniczne misje gospodarcze, a także szkolić w pozyskiwaniu partnerów gospodarczych na nowych rynkach.

Jak poinformował prezes PAIiIZ Sławomir Majman, agencja przebudowała w ostatnim czasie m.in. programy GoAfrica i GoChina, w których więcej uwagi poświęca się obecnie promowaniu polskich produktów rolnych.

Reklama
Biznes
Rosyjskie wakacje na okupowanych terenach Ukrainy. Kurorty, meduzy i propaganda
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama