Sadownicy RP będą nadal promować jabłka w Rosji.

Związek Sadowników RP nie przerwie kampanii promocyjnej unijnych jabłek w Rosji i na Ukrainie. Właśnie ruszył jej trzeci i ostatni rok.

Publikacja: 13.08.2014 15:04

Jabłka nie rezygnują z Rosji

Jabłka nie rezygnują z Rosji

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Prowadzona od dwóch lat kampania „Jabłka każdego dnia" na rynku rosyjskim i ukraińskim będzie kosztować w sumie niemal 5 mln euro. Połowę tej kwoty wyłoży UE, kolejne 30 proc. będzie pochodzić z budżetu państwa, a 20 proc. wyłożą producenci. Jak zaznacza Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadownicy RP widać już jej wymierne korzyści.

– W ostatnim czasie rosła nie tylko sprzedaż unijnych jabłek, ale także zwiększała się świadomość rosyjskich i ukraińskich konsumentów w zakresie walorów tych owoców – mówi szef Sadowników RP.

Na akcji promocyjnej najbardziej korzystała Polska, największy producent jabłek w UE i trzeci producent jabłek – Po Chinach i USA - na świecie. Między innymi dzięki Rosji w 2013 r. staliśmy się liderem światowego eksportu jabłek.

Tę dobrą passę przerwało jednak embargo na polskie owoce i warzywa, które Rosja wprowadziła 1 sierpnia 2014 r. Od ubiegłego tygodnia zakaz obejmuje także owoce i warzywa – a również mięso, nabiał i ryby - z UE, USA, Kanady, Australii i Norwegii.

- Nie mamy wpływy na wielką politykę, a decyzja o embargu jest negatywnie odbierana przez przedsiębiorców po obu stronach granicy – zaznacza Maliszewski. Aby podtrzymać relacje handlowe sadownicy nie zamierzają przerywać kampanii promocyjnej w Rosji i na Ukrainie. – Mamy w planach m.in. uczestnictwo w targach – zapowiada prezes Sadowników RP.

Przyznaje jednak, że działania promocyjne będą utrudnione, bo nie będzie można chociażby przeprowadzać degustacji. Wśród podejmowanych do tej pory działań było m.in. rozdawanie jabłek przy wejściu do moskiewskiego metra.

Ostatni etap kampanii obejmie natomiast m.in. współpracę z blogerami oraz prowadzenie serwisu internetowego w języku rosyjskim i ukraińskim.

Prowadzona od dwóch lat kampania „Jabłka każdego dnia" na rynku rosyjskim i ukraińskim będzie kosztować w sumie niemal 5 mln euro. Połowę tej kwoty wyłoży UE, kolejne 30 proc. będzie pochodzić z budżetu państwa, a 20 proc. wyłożą producenci. Jak zaznacza Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadownicy RP widać już jej wymierne korzyści.

– W ostatnim czasie rosła nie tylko sprzedaż unijnych jabłek, ale także zwiększała się świadomość rosyjskich i ukraińskich konsumentów w zakresie walorów tych owoców – mówi szef Sadowników RP.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?