LOT dąży do osiągnięcia trwałej rentowności. W końcu sierpnia przekroczył próg rentowności. Oznacza to, że po latach strat zarabia na działalności podstawowej, czyli na lataniu.
- Wobec 2013 r. osiągnęliśmy lepszy wynik o około 100 mln złotych. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia i podtrzymujemy roczną prognozę finansową. Zgodnie z planem restrukturyzacji zaakceptowanym przez Komisję Europejską, mamy osiągnąć w 2014 r. zysk z działalności podstawowej na poziomie mniej więcej 70 milionów złotych. Firma ponosi kolosalny wysiłek, aby skutecznie się zrestrukturyzować się. Poprawa naszej efektywności jest widoczna w każdym elemencie działalności, co doceniają zarówno nasi pasażerowie jak i partnerzy biznesowi. Osiągnięcie progu rentowności to wyłącznie działania spółki. W tym roku nie pomagają nam żadne czynniki rynkowe – typu ceny paliwa lotniczego czy kursy walutowe, co w niewielkim stopniu miało miejsce w ubiegłym roku – wyjaśnił prezes zarządu Sebastian Mikosz.
Już w 2013 r. przewoźnik poprawił wyniki finansowe. Ostatecznie firma zakończyła rok stratą w wysokości ok. 4 mln zł z podstawowej działalności. Było to o 138 milionów złotych lepiej od założeń zawartych w planie restrukturyzacji. Był to też pierwszy rok od lat, w którym LOT wypracował zysk netto - 26 milionów złotych.
Spółka nadal finansuje proces restrukturyzacji wyłącznie z własnych środków i informuje. że co najmniej do końca września nie wystąpi o drugą transzę pomocy publicznej, mimo, że zgodnie z planem powinna to była zrobić w sierpniu 2013. Wiadomo również, że wysokość drugiej transzy będzie ostatecznie niższa od zakładanej.
Pozytywne wyniki LOT zawdzięcza nieustannym zmianom. Przewoźnik stale poprawia jakość obsługi, wprowadza nowe produkty, rozszerza ofertę i sięga po nowe grupy pasażerów. Wprowadziła np. ostatnio na rejsach europejskich nowa taryfę LOT Economy Simple dla osób, dla których cena biletu ma kluczowe znaczenie. Daje ona możliwość podróżowania nawet do 30 proc taniej. Uruchomiła też nową klasę LOT Economy Plus. Jest to z kolei rozwiązanie dla osób, dla których jakość jest najważniejsza.