Od wczoraj przez serwis Amazon.com można kupić nieprodukowany od 12 lat napój Surge. Wypuszczenie go na rynek w edycji limitowanej jest efektem prawie trzech lat próśb kierowanych do zarządu spółki przez fanów produktu.

Surge, z nazwą roboczą "MDK", oznaczającą "Mountain Dew Killer", pierwszy raz na rynku pojawił się w 1996 i z założenia był odpowiedzią Coca-Coli na napój Mountain Dew, koncernu PepsiCo. Z etykietą w podobnej kolorystyce, także był reklamowany jako produkt przeznaczony dla osób młodych i kojarzący się ze sportami ekstremalnymi. Jednak mimo uzyskania statusu kultowego, nie przebił popularnością swojego konkurenta i w 2003 zaprzestano jego produkcji.

Mimo ponad dziesięcioletniej nieobecności na rynku, Surge nadal ma grono oddanych zwolenników, zrzeszających się pod nazwą "Surge Movement". Ci założyli fanpage Na Facebooku, mający obecnie prawie 150 tys. polubień. Ma on za zadanie przywrócić napój do sklepów. By tego dokonać wykupili billboard w pobliżu siedziby Coca-Coli oraz regularnie dzwonili do przedstawicieli spółki. W końcu doszło do spotkania założycieli ruchu z zarządem koncernu.

Jak na razie napój będzie można kupić jedynie przez internet, w formie paczki, zawierającej 12 sztuk produktu. Jednak Coca-Cola nie wyklucza kontynuacji produkcji Surge, jeżeli wyniki sprzedaży będą zadowalające.

Na decyzję koncernu prawdopodobnie miała też wpływ popularność konkurencyjnego Mountain Dew, która mimo spadku sprzedaży napojów gazowanych, nadal utrzymuje się na wysokim poziomie.