Badanie "Breakthrough innovation and growth" pokazuje ponadto, że - według prognoz - ich stopa wzrostu przekroczy dwukrotnie średnią światową i trzykrotnie przewyższy stopę wzrostu przedsiębiorstw z grupy najmniej innowacyjnych. Dla średnich firm oznacza to wzrost dochodów o około 0,5 mld dol.

W PwC przekonują, że innowacje są paliwem dla szybkich i zyskownych wzrostów dochodów. Dla 43 proc. spośród 1757 przebadanych kierowników firm innowacje są konkurencyjną koniecznością. W przeciągu pięciu lat ta liczba mocno wzrosła. W sumie aż 83 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że innowacje są ważnym czynnikiem warunkującym sukces. Eksperci podkreślają, że pięć lat temu to globalizacja była najpotężniejszą dźwignią wzrostu, jednak dziś największy wpływ ma właśnie innowacyjność. 79 proc. firm badanych przez PwC ma dobrze zdefiniowane strategie innowacyjności.

Z analiz wynika, że najbardziej innowacyjne firmy współpracują ze sobą ponad trzy razy częściej niż inne przedsiębiorstwa. Generują one też większą część przychodów z innowacyjnych produktów i usług (25 proc vs 6 proc. w przypadku najmniej innowacyjnych firm).