Obecnie Toyota sprzedaje 27 modeli hybrydowych i jeden model typu plug-in hybrid w 90 krajach świata. Co więcej, od początku br. do końca 2015 roku hybrydowa oferta koncernu wzbogaci się o łącznie 15 nowych modeli, w tym „Voxy Hybrid", „Noah Hybrid" (tylko w Japonii), Lexusa NX 300h, czy Lexusa RC 300h. Firma będzie także rozszerzać dostępność pojazdów hybrydowych o kolejne regiony.
Jak wynika z obliczeń Toyoty, do 30 września br. samochody hybrydowe koncernu pozwoliły obniżyć emisję CO2 – uznawaną za przyczynę globalnego ocieplenia – o 49 milionów ton, a użytkownicy wykorzystujący na co dzień pojazdy hybrydowe zaoszczędzili łącznie 18 milionów litrów benzyny w porównaniu do pojazdów z silnikami spalinowymi.
Napęd hybrydowy to połączenie silników spalinowego i elektrycznego, które mogą pracować jednocześnie lub na przemian, w zależności od potrzeb. Przy niewielkich prędkościach, w mieście wykorzystywany jest zwykle silnik elektryczny. Włącza się np. w trakcie ruszania, podczas zjazdów ze wzniesień bez obciążenia. W czasie normalnej jazdy auto napędza już silnik tradycyjny, a układ podziału mocy rozdziela moc silnika spalinowego pomiędzy napęd kół oraz napęd generatora, który jednocześnie zasila silnik elektryczny i ładuje akumulator. W czasie szybkiego przyspieszania pracują już oba silniki. Natomiast podczas hamowania lub zwalniania silnik spalinowy zostaje wyłączony, a elektryczny pracuje jak prądnica napędzana przez toczące się koła. Wytwarzana energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze napędu hybrydowego.
Do niedawna napędy hybrydowe budowano w oparciu o silniki elektryczne i benzynowe. Teraz w hybrydach pojawiły się także Diesle. Zaletą takiego rozwiązania jest jeszcze niższe zużycie paliwa. Napęd hybrydowy może być optymalnie wykorzystany zwłaszcza w sytuacjach wymagających częstego ruszania i hamowania. Stąd coraz szerzej stosowany jest w miejskich autobusach. W przypadku klasycznego napędu znaczna ilość energii jest tracona podczas hamowania. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można jej część zgromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu.