Reklama

Kanadyjski koncern rezygnuje z Rosji

Rosja wesprze każdą inicjatywę kanadyjskiego koncernu lotniczego Bombardier. Byleby Kanadyjczycy zechcieli współpracować.

Publikacja: 01.12.2014 21:10

Kanadyjski koncern rezygnuje z Rosji

Foto: Bloomberg

- Mieliśmy wielkie wspólne plany zakupu techniki lotniczej i dotyczące wspólnej produkcji samolotów kanadyjskich w Rosji. Wesprzemy każdą inicjatywę ze strony kanadyjskiej. Jeżeli  Bombardier będzie dalej zainteresowany we współpracy, to będziemy go wspierać - zapewniał Dmitrij Sażin dyrektor departamentu Europy i Ameryki w rosyjskim ministerstwie gospodarki, podczas prezentacji rosyjskich regionów w Ottawie.

W końcu października kanadyjski koncern lotniczy ogłosił, że odkłada w czasie swoje plany produkcji w Rosji samolotów cywilnych. Chce poczekać na poprawę sytuacji politycznej w regionie. „Warunki dla wspólnego przedsięwzięcia w Rosji nie są teraz sprzyjające. Biorąc pod uwagę sytuację polityczną, a także gospodarczą Rosji, odkładamy projekt i będziemy przyglądać się sytuacji przez najbliższe miesiące - stwierdził dyrektor Bombardiera Pierre Baudouin.

Dodał, że rosyjska korporacja zbrojeniowa Rostech jest bardzo zainteresowana samolotami Q400. „Wiemy, że Rosja potrzebuje samolotów typu Q400, dlatego będziemy rozmawiać o ich sprzedaży". Strony w sierpniu podpisały wstępną umowę na zakup 100 samolotów Q400. Zakładała ona, że spółka córka Rostech zapewni dostawę do Rosji 50 samolotów wyprodukowanych w Kanadzie, a umowa przejdzie w twardy kontrakt dopiero po powstaniu zakładów montażu bombardierów na Uralu.

Oprócz montażu Bombardier chciał też produkować w Rosji części do swoich maszyn (np. skrzydła). Zakładał się, że rosyjski rynek dostawałby rocznie ok. 20 maszyn średniego zasięgu.

Montaż miałby odbywać się w zakładach Awiakor w Samarze należących do jednej ze spółek Olega Deripaski. Zakłady produkują części i remontują samoloty rosyjskie TU-154 i An-140. Finansowanie projektu miał zabezpieczyć państwowy bank WEB. Q-400 zabiera 78 pasażerów. Lata do 2500 km i wg. katalogu kosztuje 126 mln dol.

Reklama
Reklama

Bombardier jest już obecny na rosyjskim rynku jako dostawca szybkich tramwajów dla Moskwy. W 2012 r firma wraz z rosyjskim partnerem Uralwagonzawod, wygrała przetarg ogłoszony przez władze rosyjskiej stolicy.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama