Polacy kupują mobilnie

84 proc. firm chce uruchomić własne programy mobilne. Około połowa przedsiębiorstw już wdrożyła różnego rodzaju rozwiązania na smartfony i tablety – podaje Symantec.

Publikacja: 25.02.2015 21:00

Z raportu Mobile Institute wynika, że zakupy mobilne robi co trzeci internauta.

Z raportu Mobile Institute wynika, że zakupy mobilne robi co trzeci internauta.

Foto: Bloomberg

Ruch internetowy generowany przez posiadaczy urządzeń mobilnych rośnie z roku na rok w tempie dwucyfrowym. Szacuje się, że ciągu miesiąca przeciętny użytkownik smartfona pobiera trzy nowe aplikacje mobilne. Eksperci nie mają wątpliwości, że to właśnie o uwagę tych konsumentów będzie musiał zawalczyć nowoczesny biznes.

– Ale aplikacja mobilna nie jest wyłącznie narzędziem do realizacji celów biznesowych. Coraz częściej się dziś mówi o tzw. appgregacji. Chodzi o takie projektowanie czy programowanie aplikacji mobilnych i webowych, aby te agregowały większość procesów biznesowych przedsiębiorstwa, oszczędzając jego czas i maksymalizując zysk – wyjaśnia Łukasz Karwacki, kierujący StartupWorks, warszawską firmą doradczo-technologiczną.

Z analiz firmy badawczej Gartner wynika, że pod koniec 2014 r. użytkownicy smartfonów pobrali z sieci ponad 127,7 mln aplikacji mobilnych. – Rynek smartfonowych aplikacji to kura znosząca złote jajka. Według Komisji Europejskiej obecne przychody rynku aplikacji mobilnych sięgają 17,5 mld euro, ale w 2018 r. wzrosną już do 63 mld euro – mówi Karwacki.

Szacunki wskazują, że do 2017 r. na świecie będzie ponad 4,4 mld urządzeń, których użytkownicy będą korzystać z  aplikacji mobilnych; co piąty będzie Europejczykiem.

– Ci przedsiębiorcy, którzy zawczasu zrozumieją, jaki potencjał tkwi w aplikacjach, zdobędą biznesową przewagę nad konkurencją – przekonuje Przemysław Lewandowski ze StartupWorks. A, jak zaznacza, wejście w segment mobilny nie jest trudne, bo stworzenie pierwszego funkcjonalnego prototypu aplikacji mobilnej czy webowej zajmuje programistom niespełna miesiąc.

Z badań przeprowadzonych przez specjalizującą się w bezpieczeństwie internetowym firmę Symantec wynika, że po takie rozwiązanie zamierza sięgnąć aż 84 proc. przedsiębiorstw. Spółka przebadała ponad 6 tys. firm, w tym 100 z Polski. Ponad połowa przyznała, że aplikacje takie już wdrożyła.

Analitycy twierdzą, że wysokie wskaźniki nie powinny dziwić, skoro konsumenci są dziś niemalże przyklejeni do smartfonów. W USA wyprzedzają one komputery i tablety już niemal trzykrotnie pod względem sprzedaży. Szacuje się, że w ciągu doby na Ziemi sprzedaje się blisko 378 tys. iPhone'ów. Dla porównania w tym czasie rodzi się 371 tys. dzieci. Z danych koncernu Ericsson wynika, że łączna liczba subskrypcji mobilnych na smartfonach na świecie wynosi już 2,7 mld sztuk, a w ciągu pięciu lat wzrośnie do 6,1 mld.

W Polsce, według prognoz, jeszcze w tym roku liczba mobilnych połączeń z siecią zrówna się z liczbą połączeń stacjonarnych. A w 2016 r. po raz pierwszy w historii ją przewyższy.

Ruch internetowy generowany przez posiadaczy urządzeń mobilnych rośnie z roku na rok w tempie dwucyfrowym. Szacuje się, że ciągu miesiąca przeciętny użytkownik smartfona pobiera trzy nowe aplikacje mobilne. Eksperci nie mają wątpliwości, że to właśnie o uwagę tych konsumentów będzie musiał zawalczyć nowoczesny biznes.

– Ale aplikacja mobilna nie jest wyłącznie narzędziem do realizacji celów biznesowych. Coraz częściej się dziś mówi o tzw. appgregacji. Chodzi o takie projektowanie czy programowanie aplikacji mobilnych i webowych, aby te agregowały większość procesów biznesowych przedsiębiorstwa, oszczędzając jego czas i maksymalizując zysk – wyjaśnia Łukasz Karwacki, kierujący StartupWorks, warszawską firmą doradczo-technologiczną.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki