Reklama

FoodCare rozwija eksport napojów

W pierwszym kwartale 2015 r. eksport właściciela marek Frugo i Black był o 30 proc. wyższy niż przed rokiem. W planach wejście na nowe rynki.

Publikacja: 18.05.2015 15:29

- W ostatnim czasie nasza ekspansja objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię – mówi „Rzeczpospolitej" Wiesław Włodarski, prezes firmy spożywczej FoodCare. - W tym roku planujemy wejście na rynek indyjski, brazylijski, chcemy rozszerzyć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych.

Firma ma za sobą udany pierwszy kwartał za granicą. Jej sprzedaż eksportowa zwiększyła się rok do roku o niemal jedną trzecią.

- Zawdzięczamy to przede wszystkim markom Black i Frugo. Największa ilość naszych produktów trafia na rynek brytyjski oraz do Włoch i Europy Wschodniej – wyjaśnia szef FoodCare.

W sumie w pierwszym kwartale 2015 r. łączna sprzedaż napojów firmy (w ofercie ma także izotonik 4Move, a poza napojami oferuje płatki Fitella i desery w proszku Gellwe) zanotowała dwucyfrowy wzrost.

- Jesteśmy przekonani, że takie tempo wzrostu będzie utrzymywało się również w kolejnych kwartałach roku. Wymagania konsumentów jak również silny trend fit and health skierują rynek w kierunku wprowadzania do produkcji nowych rodzajów produktów funkcjonalnych oraz produktów gwarantujących nowe doznania smakowe – zapowiada Wiesław Włodarski. - Kluczowe znaczenie będzie miała w tym wymiarze innowacyjność, dzięki której sprzedaż w segmencie napojów będzie rosła. Przewidujemy że do 2020 roku wartość rynku napojów w Polsce osiągnie wzrost na poziomie ok. 8 proc. – dodaje.

Reklama
Reklama

Największy, bo aż trzycyfrowy wzrost sprzedaży, w pierwszym kwartale 2015 r. zanotował napój izotoniczny 4Move. Od stycznia br. jest Jose Mourinho trener drużyny piłkarskiej Chelsea Londyn.

- Nasz flagowy brand - napój energetyczny Black, zarówno w linii klasycznej jak i nowej linii Black Vitamin Energy, również nie zmniejsza tempa wzrostu. Pod koniec ubiegłego roku z udziałami rynkowymi na poziomie 19,1 proc., Black zdobył pozycję lidera pod względem wartości sprzedaży, wyprzedzając głównych konkurentów o 7,1 i 1,5 punktu procentowego – wyjaśnia prezes FoodCare.

Ostatnią nowością FoodCare jest woda smakowa pod marką Frugo. Jeszcze przed wakacjami mają się pojawić nowe warianty napojów pod marką 4Move.

Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Biznes
Od sukcesu Roomby do groźby bankructwa. iRobot zmienia właściciela
Biznes
Rekord zbrojeniówki, droższe paczki z Chin i hossa na GPW przed świętami
Biznes
Minister klimatu zmienia zdanie. Butelki zwrotne bez kaucji – browary świętują
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama