- W ostatnim czasie nasza ekspansja objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię – mówi „Rzeczpospolitej" Wiesław Włodarski, prezes firmy spożywczej FoodCare. - W tym roku planujemy wejście na rynek indyjski, brazylijski, chcemy rozszerzyć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych.
Firma ma za sobą udany pierwszy kwartał za granicą. Jej sprzedaż eksportowa zwiększyła się rok do roku o niemal jedną trzecią.
- Zawdzięczamy to przede wszystkim markom Black i Frugo. Największa ilość naszych produktów trafia na rynek brytyjski oraz do Włoch i Europy Wschodniej – wyjaśnia szef FoodCare.
W sumie w pierwszym kwartale 2015 r. łączna sprzedaż napojów firmy (w ofercie ma także izotonik 4Move, a poza napojami oferuje płatki Fitella i desery w proszku Gellwe) zanotowała dwucyfrowy wzrost.
- Jesteśmy przekonani, że takie tempo wzrostu będzie utrzymywało się również w kolejnych kwartałach roku. Wymagania konsumentów jak również silny trend fit and health skierują rynek w kierunku wprowadzania do produkcji nowych rodzajów produktów funkcjonalnych oraz produktów gwarantujących nowe doznania smakowe – zapowiada Wiesław Włodarski. - Kluczowe znaczenie będzie miała w tym wymiarze innowacyjność, dzięki której sprzedaż w segmencie napojów będzie rosła. Przewidujemy że do 2020 roku wartość rynku napojów w Polsce osiągnie wzrost na poziomie ok. 8 proc. – dodaje.