W czerwcu grupa Gino Rossi wypracowała 22,1 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż rok temu. Obuwnicza marka Gino Rossi zapewniła 13,8 mln zł (+9 proc.), zaś odzieżowa Simple 8,4 mln zł (+2 proc.). Narastająco od początku roku grupa zwiększyła obroty o 11 proc., do 128,2 mln zł. Obuwniczy segment zwiększył sprzedaż o 8 proc., do 78,7 mln zł, zaś odzieżowy o 17 proc., do 49,5 mln zł.

W samym II kwartale sprzedaż detaliczna marki Gino Rossi wzrosła o 11 proc. rok do roku przy 10 proc. wzroście średniej powierzchni handlowej, natomiast w Simple CP wzrost sprzedaży detalicznej w drugim kwartale wyniósł 11 proc., czyli w takim samym tempie jak wzrost powierzchni sieci. Szacunkowa marża brutto ze sprzedaży w II kwartale tego roku w Gino Rossi zmalała do 45,4 proc. z 47,3 proc. rok temu. W Simple CP marża brutto spadła do 58,9 proc. z 64,7 proc.

- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników sprzedaży, zarówno po pierwszym półroczu, jak i w drugim kwartale. Na pewno warto podkreślić, że wzrost sprzedaży w obu markach jest co najmniej na poziomie wzrostu powierzchni handlowej. Co więcej w marce Simple CP wiele nowych metrów handlowych pojawiło się na przełomie maja i czerwca, co nie zostało jeszcze odzwierciedlone we wzroście sprzedaży - mówi Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.

Zaznacza, że w spółce Gino Rossi osiągnięte wyniki sprzedaży i marża są porównywalne rok do roku. - Mimo trudnego rynku, spółka praktycznie utrzymała poziom marż z bardzo dobrego roku ubiegłego. Zgodnie z przyjętą strategią w spółce Gino Rossi najważniejsze działania będą odbywały się z zakresie podnoszenia marży brutto na sprzedaży, tak aby w przeciągu 2 najbliższych lat podnieść ją o około 4-5 punktów procentowych. Natomiast w spółce Simple CP duży nacisk zostanie położony na wzrost skali działalności. Widzimy możliwość otwarcia w Polsce jeszcze około 20 sklepów Simple CP - mówi Malicki.

Podsumowując dane sprzedaży za czerwiec i pierwsze półrocze tego roku szczególnie podkreśla dwie pozytywne tendencje w segmencie odzieżowym. - Po pierwsze na trudnym rynku zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie odzieżowym (Simple CP), co nas bardzo cieszy. Tym bardziej, że mieliśmy wysoką bazę porównawczą z ubiegłego roku. Przypomnę, że sprzedaż Simple CP wzrosła w czerwcu ubiegłego roku o ponad 30 proc. Po drugie bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale internetowym - rok do roku wartość sprzedaży w kanale e-commerce podwoiła się. W ogólnej sprzedaży Simple CP w 2Q 2015 kanał internetowy stanowił 13 proc. sprzedaży, wobec 7 proc. w 2Q 2014 r. - informuje prezes. Jego zdaniem dobre wyniki sprzedaży Simple CP to także zasługa poszerzenia kolekcji wiosna-lato 2015 w porównaniu do kolekcji z ubiegłego roku, m.in. o linie odzieży casual i office oraz o część kolekcji skierowanej do outletów.