W I półroczu państwowy operator odnotował łącznie 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) względem analogicznego okresu 2014 roku. Dynamika jest imponująca, bo w tym czasie cały rynek KEP w Polsce wzrósł tylko o 7 proc.

Jednocześnie, w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen usług kurierskich, realizowanych przez Pocztę Polską (PP), zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży e-commerce o 30 proc. W tym czasie rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach tylko o 8 i 15 proc.

W marcu 2015 operator narodowy ogłosił 5-letnią strategię rozwoju, zakładającą m.in. 100 proc. wzrost przychodów w segmencie paczek, przesyłek kurierskich i usług logistycznych dla branży e-commerce. Teraz – jeszcze w tym roku – Poczta wdroży za pośrednictwem platformy www.envelo.pl – elektroniczny kanał dostępu do usług paczkowych. Umożliwi on klientom opłacenie przesyłki w trybie płatności on-line z dowolnego miejsca. Po opłaceniu usługi w domu czy biurze, klient otrzyma drogą elektroniczną potwierdzenie nadania paczki. Takie rozwiązanie sprawi, że przesyłkę można będzie zostawić w placówce pocztowej bez konieczności dokonania płatności w tradycyjny sposób. Planowane na III kwartał uruchomienie usługi „paczka on-line" ma dodatkowo wzmocnić pozycję PP w segmencie paczkowo-kurierskim.