W 2008 r. fiński koncern przejął producenta rozwiązań nawigacyjnych, spółkę Navteq z Chicago, za ponad 8 mld dol. Teraz mapy Here za „jedynie" 3,1 mld dol. (2,8 mld euro) stały się własnością konsorcjum, w skład którego wchodzą Volkswagen, Audi, BMW i Mercedes. Każda z tych firm motoryzacyjnych otrzyma równy udziały w Here. Technologia nawigacyjna ma zostać wykorzystana do tworzenia projektów tzw. connected cars, czyli samochodów połączonych z internetem, potrafiących wymieniać informacje z innymi pojazdami i urządzeniami działającymi online, a w konsekwencji do budowy autonomicznych samochodów, na wzór aut Google. – Ekstremalnie precyzyjne cyfrowe mapy w połączeniu z danymi przesyłanymi w czasie rzeczywistym podniosą bezpieczeństwo na drogach i umożliwią stworzenie innowacyjnych produktów i usług – podał koncern Audi w oświadczeniu.
Nokia sprzedała jedną swych najbardziej rozpoznawalnych marek - mapy Here.
Niemieccy producenci aut Here zamierzają udostępniać również innym koncernom. Eksperci szacują, że w ten sposób zarobią dodatkowe 180 mld euro do 2020 r. Nokia za licencję na korzystanie z jej map w I połowie 2015 r. otrzymała 28 mln euro.
Nokia ogłosiła, że zamierza wrócić w przyszłym roku na rynek smartfonów. Dziwi fakt, że pozbyła się jednocześnie jednego z największych atutów, które wyróżniały smartfony Nokii.
Zespół odpowiedzialny za Here to w sumie 6,5 tys. osób. Mapy tego producenta dostępne są w sumie w 80 proc. nawigacji samochodowych w Europie i Ameryce Płn.