Reklama
Rozwiń

EKSPERCI BRANŻY – OPINIE: Perspektywy rozwoju w sprzedaży gazu

Prawie 70 proc. zapotrzebowania na gaz w Polsce przypada na odbiorców biznesowych. Sprzedawcy coraz chętniej włączają błękitne paliwo do swojej oferty. W połowie 2015 r. koncesję na obrót paliwami gazowymi posiadało 151 podmiotów, z czego 57 przedsiębiorstw aktywnie uczestniczyło w obrocie gazem ziemnym.

Publikacja: 17.09.2015 14:55

EKSPERCI BRANŻY – OPINIE: Perspektywy rozwoju w sprzedaży gazu

Foto: materiały prasowe

Do tego kroku zachęcają zarówno przepisy unijne, jak i wprowadzenie w Polsce rynku finansowego na TGE, które ma zapewnić jego dywersyfikację. Powstaje miejsce dla nowych, wchodzących graczy, którzy chcą skorzystać z przestrzeni na rynku – co nie jest jednak proste. Duzi gracze i niezależni sprzedawcy energii, którzy mają ugruntowaną pozycję już od dawna działają w tym obszarze. Spółka Energia dla firm SA, jeden z największych niezależnych sprzedawców, pewnie wkroczyła w ten rynek i zbudowała ofertę uszytą na miarę potrzeb przedsiębiorców z sektora MSP. Gazowy debiut, do którego spółka przygotowywała się od dawna, przypadł na listopad ubiegłego roku. Niedługo po tym, już w pierwszym kwartale 2014 roku, firma podwoiła wolumen sprzedaży błękitnego paliwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?