Reklama
Rozwiń

EKSPERCI BRANŻY – OPINIE: Perspektywy rozwoju w sprzedaży gazu

Prawie 70 proc. zapotrzebowania na gaz w Polsce przypada na odbiorców biznesowych. Sprzedawcy coraz chętniej włączają błękitne paliwo do swojej oferty. W połowie 2015 r. koncesję na obrót paliwami gazowymi posiadało 151 podmiotów, z czego 57 przedsiębiorstw aktywnie uczestniczyło w obrocie gazem ziemnym.

Publikacja: 17.09.2015 14:55

EKSPERCI BRANŻY – OPINIE: Perspektywy rozwoju w sprzedaży gazu

Foto: materiały prasowe

Do tego kroku zachęcają zarówno przepisy unijne, jak i wprowadzenie w Polsce rynku finansowego na TGE, które ma zapewnić jego dywersyfikację. Powstaje miejsce dla nowych, wchodzących graczy, którzy chcą skorzystać z przestrzeni na rynku – co nie jest jednak proste. Duzi gracze i niezależni sprzedawcy energii, którzy mają ugruntowaną pozycję już od dawna działają w tym obszarze. Spółka Energia dla firm SA, jeden z największych niezależnych sprzedawców, pewnie wkroczyła w ten rynek i zbudowała ofertę uszytą na miarę potrzeb przedsiębiorców z sektora MSP. Gazowy debiut, do którego spółka przygotowywała się od dawna, przypadł na listopad ubiegłego roku. Niedługo po tym, już w pierwszym kwartale 2014 roku, firma podwoiła wolumen sprzedaży błękitnego paliwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Biznes
Donald Trump ogłosił, kto zbuduje myśliwce szóstej generacji. To nie Lockheed
Biznes
Wizjoner z Harvardu: Biznes musi postawić się Trumpowi albo pożałuje
Biznes
UE odrzuca żądania Putina, Kanada chce zbliżenia z Europą
Biznes
Światłowodowa Europa. Polska nadal poniżej średniej
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Masa błędów we wnioskach w ramach Mój Prąd 6.0. Można stracić dotację
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń