Smartfon i tablet z Garwolina

Zaczynali niczym Apple, Microsoft czy Amazon – jako firma garażowa. Ale nie w Dolinie Krzemowej, tylko na warszawskim Wolumenie. Dziś są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sektora nowych technologii w Polsce.

Publikacja: 03.12.2015 21:00

Rodzina Leszków prowadzi biznes już ćwierć wieku

Rodzina Leszków prowadzi biznes już ćwierć wieku

Foto: Fotorzepa, Piotr Waniorek Piotr Waniorek

Historia garwolińskiej firmy Lechpol przypomina losy wielu amerykańskich start-upów, którym udało się zrealizować tzw. amerykański sen. Mimo gigantycznej konkurencji na rynku, jej produkty o klienta rywalizują z takimi potentatami jak Samsung czy Blaupunkt. I Lechpol nie musi wcale tej walki przegrać.

Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się bowiem zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił