Boom na technologie ubieralne

Globalny rynek urządzeń segmentu technologii ubieralnych szybko rośnie.

Publikacja: 18.12.2015 15:53

Boom na technologie ubieralne

Foto: 123rf.com

Popyt na tzw. wearables, w tym m.in. inteligentne zegarki, sięgnie w przyszłym roku – według prognoz firmy IDC – ponad 111 mln sztuk. To oznacza, że sprzedaż tego typu sprzętu skoczy o 45 proc., z około 80 mln sztuk w roku 2015. Analitycy przewidują, że do 2019 r. zakupy technologii ubieralnych sięgną już 214,5 mln egzemplarzy. Roczna dynamika sprzedaży w tym okresie osiągnie zatem poziom 28 proc.

Zdaniem ekspertów IDC obecnie największą część sprzedaży stanowią proste urządzenia, jak np. elektroniczne opaski typu fitness. – Z czasem kupować będzie coraz bardziej wyszukane i wyrafinowane sprzęty – podkreśla Jitesh Ubrani z działu Mobile Device Trackers w IDC.

Według niego dziś konsumenci nie przekonali się jeszcze do inteligentnych ubrań, czy okularów.

Obecnie w czołówce najpopularniejszych wearables są tzw. smartwatche. Sprzedaż inteligentnych zegarków w tym roku sięgnęła 21,3 mln sztuk. W kolejnym roku zainteresowanie tą kategorią ma skoczyć do 34,2 mln egzemplarzy, a do 2019 r. osiągnie poziom ponad 88 mln (średnioroczny wzrost rzędu 43 proc.).

Badania IDC wskazują, że dziś najpopularniejsze są smartwatche z systemem operacyjnym Android i Android Wear (w sumie to 3,6 mln sztuk z udziałem rynkowym na poziomie 17,3 proc.). Szacuje się, że w ciągu kolejnych czterech lat system Google'a będzie miał 40 proc. (ze sprzedażą 35,4 mln sztuk).

Liderem jest i pozostanie Apple. Jego system watchOS ma 61 proc. rynku (13 mln sprzedanych e-zegarków) a w 2019 r. ma mieć 51 proc. (spodziewana sprzedaż na poziomie ok. 45 mln sztuk). Wśród liczących się systemów operacyjnych dla inteligentnych zegarków warto wymienić też Pebble OS, który ma prawie 9 proc. rynku (IDC prognozuje, że do 2019 r. udział ten skurczy się do niecałych 3 proc.) oraz Tizen. Ten ostatni to system Samsunga. Koreańczycy w 2015 r. sprzedali 1,7 mln urządzeń z Tizenem (8 proc. rynku). Według IDC do 2019 r. system Samsunga ma mieć 2,8 proc. rynku smartwatchy (ok. 2,5 mln sprzedanych sztuk).

Popyt na tzw. wearables, w tym m.in. inteligentne zegarki, sięgnie w przyszłym roku – według prognoz firmy IDC – ponad 111 mln sztuk. To oznacza, że sprzedaż tego typu sprzętu skoczy o 45 proc., z około 80 mln sztuk w roku 2015. Analitycy przewidują, że do 2019 r. zakupy technologii ubieralnych sięgną już 214,5 mln egzemplarzy. Roczna dynamika sprzedaży w tym okresie osiągnie zatem poziom 28 proc.

Zdaniem ekspertów IDC obecnie największą część sprzedaży stanowią proste urządzenia, jak np. elektroniczne opaski typu fitness. – Z czasem kupować będzie coraz bardziej wyszukane i wyrafinowane sprzęty – podkreśla Jitesh Ubrani z działu Mobile Device Trackers w IDC.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji