Reklama

Boom na technologie ubieralne

Globalny rynek urządzeń segmentu technologii ubieralnych szybko rośnie.

Publikacja: 18.12.2015 15:53

Boom na technologie ubieralne

Foto: 123rf.com

Popyt na tzw. wearables, w tym m.in. inteligentne zegarki, sięgnie w przyszłym roku – według prognoz firmy IDC – ponad 111 mln sztuk. To oznacza, że sprzedaż tego typu sprzętu skoczy o 45 proc., z około 80 mln sztuk w roku 2015. Analitycy przewidują, że do 2019 r. zakupy technologii ubieralnych sięgną już 214,5 mln egzemplarzy. Roczna dynamika sprzedaży w tym okresie osiągnie zatem poziom 28 proc.

Zdaniem ekspertów IDC obecnie największą część sprzedaży stanowią proste urządzenia, jak np. elektroniczne opaski typu fitness. – Z czasem kupować będzie coraz bardziej wyszukane i wyrafinowane sprzęty – podkreśla Jitesh Ubrani z działu Mobile Device Trackers w IDC.

Według niego dziś konsumenci nie przekonali się jeszcze do inteligentnych ubrań, czy okularów.

Obecnie w czołówce najpopularniejszych wearables są tzw. smartwatche. Sprzedaż inteligentnych zegarków w tym roku sięgnęła 21,3 mln sztuk. W kolejnym roku zainteresowanie tą kategorią ma skoczyć do 34,2 mln egzemplarzy, a do 2019 r. osiągnie poziom ponad 88 mln (średnioroczny wzrost rzędu 43 proc.).

Badania IDC wskazują, że dziś najpopularniejsze są smartwatche z systemem operacyjnym Android i Android Wear (w sumie to 3,6 mln sztuk z udziałem rynkowym na poziomie 17,3 proc.). Szacuje się, że w ciągu kolejnych czterech lat system Google'a będzie miał 40 proc. (ze sprzedażą 35,4 mln sztuk).

Reklama
Reklama

Liderem jest i pozostanie Apple. Jego system watchOS ma 61 proc. rynku (13 mln sprzedanych e-zegarków) a w 2019 r. ma mieć 51 proc. (spodziewana sprzedaż na poziomie ok. 45 mln sztuk). Wśród liczących się systemów operacyjnych dla inteligentnych zegarków warto wymienić też Pebble OS, który ma prawie 9 proc. rynku (IDC prognozuje, że do 2019 r. udział ten skurczy się do niecałych 3 proc.) oraz Tizen. Ten ostatni to system Samsunga. Koreańczycy w 2015 r. sprzedali 1,7 mln urządzeń z Tizenem (8 proc. rynku). Według IDC do 2019 r. system Samsunga ma mieć 2,8 proc. rynku smartwatchy (ok. 2,5 mln sprzedanych sztuk).

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama