Aktualizacja: 28.05.2016 15:56 Publikacja: 28.05.2016 14:03
Foto: ROL
Co do tej pory zrobiono i dlaczego odbudowa, skoro polski przemysł stoczniowy jest w czołówce europejskiej, nie licząc produkcji wojskowej?
- Chciałbym odkłamać statystyki, które pokazują w jakiej jesteśmy czołówce. Polska zniknęła z rankingu stoczni. Polski nie wymienia się jako kraju, który korzysta z pakietu zamówień. Warto przypomnieć, że w 2007 r. produkcja stoczniowa polska to było 500 tys. ton stali, w 2014 r. to 25 tys., ton. 20-krotnie spadła produkcja - odpowiada gość Pawła Rożyńskiego w programie #RZECZoBIZNESIE Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej
Podziwianie świątecznych instalacji w parku miejskim im. Józefa Piłsudskiego w Zakopanem w tym roku przestało być darmowe. Turyści za tę atrakcję muszą zapłacić nawet 49 zł.
Władimir Potanin walczy z Olegiem Deripaską w londyńskiem sądzie. Chodzi o koncern Norylski Nikiel, największego na świecie producenta niklu i palladu. Pozwany został też Roman Abramowicz, ale nie bierze udziału w sporze.
Oskarżenia i krzyki z mównicy towarzyszyły głosowaniu posłów nad poprawkami Senatu do ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Sejm ostatecznie odrzucił poprawki Senatu - więc kaucje wejdą jednak w październiku.
Jest piątek, 6 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Do końca grudnia miał się skończyć kolejny etap negocjacji programu na rzecz europejskiego przemysłu obronnego (EDIP). Najpewniej negocjacje się jednak przeciągną i przesuną na półrocze polskiej prezydencji. Jednak program raczej nie ruszy w pierwszej połowie roku.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Nie będzie pięcioletniej umowy między linią lotniczą Ryanair a lotniskiem w Modlinie. Port lotniczy i irlandzki przewoźnik nie uzgodniły na czas warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Nie będzie długoterminowej umowy między Ryanairem i lotniskiem w Modlinie. Strony nie były w stanie na czas uzgodnić warunków - dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita”.
Od lutego przyszłego roku wzrosną stawki opłat w strefach płatnego parkowania w Gdańsku. To nie jedyne miasto, które podnosi ceny. Więcej będą płacić też kierowcy m.in z Leszna, Szczecina, Tarnobrzegu czy Lublina.
LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie. Z kolei zarejestrowany w Polsce, należący do Grupy Ryanaira Buzz jest na samym końcu rankingu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas