UPC przed Netią na podium

Największa w Polsce kablówka wspięła się właśnie na drugie miejsce na liście operatorów stacjonarnych o największych przychodach.

Publikacja: 06.11.2016 18:58

UPC przed Netią na podium

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

O 2,9 proc., do 384,5 mln zł, urosły w trzecim kwartale br. przychody UPC Polska, największej pod względem liczby abonentów telewizji kablowej w kraju – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela spółki.

W sumie w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku UPC odnotowało w naszym kraju ponad 1,05 mld zł przychodów (wzrost o 2,4 proc.) i przegoniło o włos Netię, dotychczas numer dwa wśród dostawców stacjonarnych usług telekomunikacyjnych. Pierwsze miejsce nadal należy do Orange Polska (d. TPSA).

Awans UPC był o tyle prosty, że zarówno Netia, jak i Orange tracą przychody z usług stacjonarnych. W ich przypadku popularna w Polsce płatna telewizja nie jest na tyle dużym źródłem przychodów, aby spadkom zapobiec.

Inaczej jest w UPC, gdzie trwa wymiana dekoderów kablówki na nowy produkt – Horizon i która rozbudowuje zasięg infrastruktury o kolejne miasta.

W końcu września br. kablówka docierała do 3,09 mln gospodarstw domowych, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy pojawiło się w jej zasięgu 35,9 tys. mieszkań. Liczba abonentów kablówki jest w miarę stabilna i sięga 1,43 mln (spadła w kwartale o 4,5 tys.).

Korzystali oni we wrześniu z 2,92 mln usług, co oznacza przyrost w ciągu trzech miesięcy o 24,3 tys. O 3 tys. w segmencie usług telewizyjnych, o 8 tys. w przypadku szerokopasmowego dostępu do internetu oraz o 13,3 tys. w segmencie telefonii, który jest tani i stanowi zachętę do nabywania usług w pakietach.

Warto zwrócić uwagę, że abonentów stacjonarnego internetu przybywało kablówce wolniej niż kwartał wcześniej, gdy przyłączono 13 tys. abonentów dostępu.

Ostatecznie z telewizji UPC korzystało we wrześniu 1,21 mln abonentów, z dostępu do internetu niecałe 1,09 mln, a z telefonu 631,8 tys.

UPC nadal nie promuje usług telefonii komórkowej, choć ma klientów usługi, odziedziczonych po d. Asterze przejętym kilka lat temu.

Na koniec września UPC Polska obsługiwało 5,8 tys. użytkowników telefonii mobilnej, o 400 mniej niż kwartał wcześniej.

Liberty Global wspomina w sprawozdaniu za III kw. o ogłoszonym już, planowanym przejęciu Multimediów Polska przez UPC. Transakcja, o ile zgodzi się na nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, będzie miała wartość 3 mld zł. Amerykańska grupa zakłada, że dzięki przejęciu zasięg oferty UPC jeszcze urośnie, a jej efektywność się zwiększy. Co to oznacza – nie sprecyzowano.

O 2,9 proc., do 384,5 mln zł, urosły w trzecim kwartale br. przychody UPC Polska, największej pod względem liczby abonentów telewizji kablowej w kraju – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela spółki.

W sumie w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku UPC odnotowało w naszym kraju ponad 1,05 mld zł przychodów (wzrost o 2,4 proc.) i przegoniło o włos Netię, dotychczas numer dwa wśród dostawców stacjonarnych usług telekomunikacyjnych. Pierwsze miejsce nadal należy do Orange Polska (d. TPSA).

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?