Reklama
Rozwiń
Reklama

UPC przed Netią na podium

Największa w Polsce kablówka wspięła się właśnie na drugie miejsce na liście operatorów stacjonarnych o największych przychodach.

Publikacja: 06.11.2016 18:58

UPC przed Netią na podium

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

O 2,9 proc., do 384,5 mln zł, urosły w trzecim kwartale br. przychody UPC Polska, największej pod względem liczby abonentów telewizji kablowej w kraju – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela spółki.

W sumie w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku UPC odnotowało w naszym kraju ponad 1,05 mld zł przychodów (wzrost o 2,4 proc.) i przegoniło o włos Netię, dotychczas numer dwa wśród dostawców stacjonarnych usług telekomunikacyjnych. Pierwsze miejsce nadal należy do Orange Polska (d. TPSA).

Awans UPC był o tyle prosty, że zarówno Netia, jak i Orange tracą przychody z usług stacjonarnych. W ich przypadku popularna w Polsce płatna telewizja nie jest na tyle dużym źródłem przychodów, aby spadkom zapobiec.

Inaczej jest w UPC, gdzie trwa wymiana dekoderów kablówki na nowy produkt – Horizon i która rozbudowuje zasięg infrastruktury o kolejne miasta.

W końcu września br. kablówka docierała do 3,09 mln gospodarstw domowych, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy pojawiło się w jej zasięgu 35,9 tys. mieszkań. Liczba abonentów kablówki jest w miarę stabilna i sięga 1,43 mln (spadła w kwartale o 4,5 tys.).

Reklama
Reklama

Korzystali oni we wrześniu z 2,92 mln usług, co oznacza przyrost w ciągu trzech miesięcy o 24,3 tys. O 3 tys. w segmencie usług telewizyjnych, o 8 tys. w przypadku szerokopasmowego dostępu do internetu oraz o 13,3 tys. w segmencie telefonii, który jest tani i stanowi zachętę do nabywania usług w pakietach.

Warto zwrócić uwagę, że abonentów stacjonarnego internetu przybywało kablówce wolniej niż kwartał wcześniej, gdy przyłączono 13 tys. abonentów dostępu.

Ostatecznie z telewizji UPC korzystało we wrześniu 1,21 mln abonentów, z dostępu do internetu niecałe 1,09 mln, a z telefonu 631,8 tys.

UPC nadal nie promuje usług telefonii komórkowej, choć ma klientów usługi, odziedziczonych po d. Asterze przejętym kilka lat temu.

Na koniec września UPC Polska obsługiwało 5,8 tys. użytkowników telefonii mobilnej, o 400 mniej niż kwartał wcześniej.

Liberty Global wspomina w sprawozdaniu za III kw. o ogłoszonym już, planowanym przejęciu Multimediów Polska przez UPC. Transakcja, o ile zgodzi się na nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, będzie miała wartość 3 mld zł. Amerykańska grupa zakłada, że dzięki przejęciu zasięg oferty UPC jeszcze urośnie, a jej efektywność się zwiększy. Co to oznacza – nie sprecyzowano.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama