O 2,9 proc., do 384,5 mln zł, urosły w trzecim kwartale br. przychody UPC Polska, największej pod względem liczby abonentów telewizji kablowej w kraju – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela spółki.
W sumie w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku UPC odnotowało w naszym kraju ponad 1,05 mld zł przychodów (wzrost o 2,4 proc.) i przegoniło o włos Netię, dotychczas numer dwa wśród dostawców stacjonarnych usług telekomunikacyjnych. Pierwsze miejsce nadal należy do Orange Polska (d. TPSA).
Awans UPC był o tyle prosty, że zarówno Netia, jak i Orange tracą przychody z usług stacjonarnych. W ich przypadku popularna w Polsce płatna telewizja nie jest na tyle dużym źródłem przychodów, aby spadkom zapobiec.
Inaczej jest w UPC, gdzie trwa wymiana dekoderów kablówki na nowy produkt – Horizon i która rozbudowuje zasięg infrastruktury o kolejne miasta.
W końcu września br. kablówka docierała do 3,09 mln gospodarstw domowych, co oznacza, że w ciągu trzech miesięcy pojawiło się w jej zasięgu 35,9 tys. mieszkań. Liczba abonentów kablówki jest w miarę stabilna i sięga 1,43 mln (spadła w kwartale o 4,5 tys.).