Reklama

Volkswagen umacnia się w Groclinie

Konkurencja chce podebrać Volkswagenowi Groclin ważnego dostawcę. Koncern może kupić biznes tapicerkowy lub nawet przejąć giełdową spółkę.

Aktualizacja: 07.05.2017 20:18 Publikacja: 07.05.2017 19:46

Volkswagen umacnia się w Groclinie

Foto: Bloomberg

W piątek notowania Groclinu rosły nawet o prawie 20 proc., do 13,7 zł. W samym kwietniu kurs zjechał jednak o 28 proc., do 10,4 zł – inwestorom nie spodobała się nowa strategia, zakładająca m.in. docelowo sprzedaż głównego biznesu, związanego z produkcją poszyć do foteli samochodowych.

Piątkowa zwyżka to efekt porozumienia głównych akcjonariuszy Groclinu (dwie spółki kontrolowane przez prezesa André Gerstnera) z kluczowym kontrahentem przedsiębiorstwa – Grupą Volkswagen.

Umowa zakłada dwa scenariusze. Motoryzacyjny gigant uzyskał prawo pierwokupu – lub wskazania zewnętrznego nabywcy – akcji od Gerstner Managementholding i Kabelconcept Hornig – obecnie wehikuły kontrolują 36,3 proc. kapitału. Poza tym Volkswagen (lub wskazany przez niego podmiot) uzyskał prawo pierwokupu samego biznesu produkcji poszyć fotelowych.

Cytowany w komunikacie prezes Gerstner podkreślił, że Volkswagen i Groclin porozumiały się co do nowych warunków finansowych współpracy, co powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży i poprawę rentowności. – Nie słyszałem o podobnej umowie z polskim partnerem, Volkswagen niezwykle rzadko wiąże się aż tak blisko z partnerami biznesowymi – skomentował Gerstner.

Nic dziwnego. Według naszych informacji Volkswagen, zawierając porozumienie, chce chronić swoje źródło dostaw, a przede wszystkim jego stabilność – pojawiło się bowiem zagrożenie ze strony inwestorów zainteresowanych zakupem biznesu tapicerkowego lub nawet przejęciem pakietu kontrolnego Groclinu. Najbliższy czas pokaże, czy Gerstner wybierze sprzedaż Volkswagenowi biznesu poszyciowego, czy skorzysta z tarcia i spienięży akcje.

Reklama
Reklama

Sam Groclin chce pozostać w branży motoryzacyjnej i rozwijać działalność inżyniersko-projektową – na bazie przejętej w ub.r. spółki CADM Automotive.

– Zyskowność tego biznesu i perspektywy rozwoju zachęcają nas do dalszych inwestycji. Jednym ze scenariuszy, które rozważamy, jest koncentracja wyłącznie na tym biznesie i zbudowanie wokół Groclinu, także w drodze przejęć, holdingu projektowego o skali działalności liczonej w setkach milionów złotych – powiedział Gerstner.

Biznes
Polski atom zatwierdzony, finanse pod presją i chipy Nvidii dla Chin
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
KGHM stawia na innowacje
Biznes
Potrzebujemy inwestycji i stabilności, a nie populizmu
Biznes
Liderzy wzrostu w trudnym czasie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama