Dziewiąty Kongres Loterii Europejskich, który rozpocznie się dziś w Krakowie i potrwa do 8 czerwca, zajmie się kwestiami odpowiedzialnego organizowania i prowadzenia gier losowych. Przykładem operatora, który ze zrozumieniem podchodzi do społecznych zadań stojących przed firmami z sektora loteryjnego, jest Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Powstał on w 1956 roku, aby zapewnić fundusze na remonty i budowę obiektów sportowych.
Totalizator Sportowy jest spółką zaufania publicznego, która dzięki dopłatom od gier tylko w 2016 roku wsparła polski sport i kulturę kwotą ponad 968 mln zł. Dopłaty trafiają na fundusze celowe: Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej (75 proc. środków), Fundusz Promocji Kultury (20 proc.), Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych (1 proc.) oraz Fundusz Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (4 proc.). Od 2000 roku na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF) Totalizator Sportowy przeznaczył ponad 10,6 mld zł. Można zatem powiedzieć, że to gracze LOTTO, dzięki którym Totalizator Sportowy odprowadza dopłaty, są największymi mecenasami polskiego sportu i kultury.
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Amerykański gigant ogłosił plany znacznego zwiększenia swojej obecności w Europie – rozbuduje centra danych, zwi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas