BSC Drukarnia Opakowań: słabszy II kwartał

W II kwartale przychody producent opakowań tekturowych spadły o ponad 5 proc. i wyniosły 52,7 mln zł. Zysk netto również spadł, o blisko 10 proc., i sięgnął 5,3 mln zł.

Aktualizacja: 31.08.2017 14:46 Publikacja: 31.08.2017 14:43

BSC Drukarnia Opakowań: słabszy II kwartał

Foto: Pixabay, hzv_westfalen

Analitycy Trigon DM wskazują, że wyniki przedsiębiorstwa w II kwartale są poniżej oczekiwań przez niższe przychody w segmencie spożywczym. Łącznie w I połowie roku firma miała 110,3 mln zł przychodów czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem. Zysk netto równał się 12,4 mln zł, czyli 6 proc. mniej niż rok temu.

- Dzięki stabilnemu i zdywersyfikowanemu portfelowi zamówień poziom sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku był zbliżony do tego, który osiągnęliśmy w analogicznym okresie poprzedniego roku. Nieznaczny spadek zysku netto spowodowany był wzrostem cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń, a także niewykorzystaniem w pełni zdolności wytwórczych – komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań. - O ile na pierwsze dwa elementy nie mamy wpływu, to nowe umowy i kontynuacja współpracy z dotychczasowymi kontrahentami pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przykładem może być wygrany pod koniec lipca przetarg na dostawę opakowań kartonowych dla międzynarodowego koncernu Colgate, z którym współpracujemy od wielu lat – dodaje Schwark.

Poziom zobowiązań BSC Drukarni Opakowań na koniec czerwca bieżącego roku, dzięki spłacie rat kredytowych oraz umocnieniu się złotego względem franka szwajcarskiego, spadł rok do roku o ponad 4 mln zł. Zaowocowało to spadkiem wskaźnika zadłużenia o 2,4 p.p., do 16,6 proc. Solidna struktura bilansu pozwala spółce bezpiecznie planować inwestycje, które realizuje w oparciu o środki własne oraz finansowanie bankowe.

W ubiegłym roku BSC Drukarnia Opakowań rozpoczęła procedury związane z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę nowego zakładu produkcyjno-magazynowego, a teraz jest na końcowym etapie ubiegania się o pozwolenie na budowę. Wartość tej inwestycji (budowa infrastruktury) spółka szacuje na 15,5 mln zł. Aktualnie spółka wybiera maszyny, aby po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń zamówić je i wyposażyć nimi nową halę produkcyjną.

BSC Drukarnia Opakowań 21 czerwca bieżącego roku wypłaciła dywidendę z zysku za 2016 r. w kwocie 6,2 mln zł, co dało 0,63 zł na akcję. Pozostała część zysku, czyli 17,3 mln zł, trafiła na kapitał zapasowy spółki.

- Pomimo znaczących inwestycji nie chcemy ograniczać kwot dywidendy w kolejnych latach. Jesteśmy pełni optymizmu na przyszły rok i lata następne jeżeli chodzi o kontraktację. Naszym celem jest kontynuacja organicznego wzrostu grupy, przy ciągłym poszukiwaniu ciekawych obszarów do dynamicznego rozwoju, takich jak chociażby druk rolowy z możliwością uszlachetnień in-line. Naszym planom sprzyja otocznie zewnętrze. Konsumpcja, wspierana dodatkowo pieniędzmi z programu 500+, rośnie, a bezrobocie maleje – podsumowuje Schwark.

BSC Drukarnia Opakowań należy do czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku.

Analitycy Trigon DM wskazują, że wyniki przedsiębiorstwa w II kwartale są poniżej oczekiwań przez niższe przychody w segmencie spożywczym. Łącznie w I połowie roku firma miała 110,3 mln zł przychodów czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem. Zysk netto równał się 12,4 mln zł, czyli 6 proc. mniej niż rok temu.

- Dzięki stabilnemu i zdywersyfikowanemu portfelowi zamówień poziom sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku był zbliżony do tego, który osiągnęliśmy w analogicznym okresie poprzedniego roku. Nieznaczny spadek zysku netto spowodowany był wzrostem cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń, a także niewykorzystaniem w pełni zdolności wytwórczych – komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań. - O ile na pierwsze dwa elementy nie mamy wpływu, to nowe umowy i kontynuacja współpracy z dotychczasowymi kontrahentami pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przykładem może być wygrany pod koniec lipca przetarg na dostawę opakowań kartonowych dla międzynarodowego koncernu Colgate, z którym współpracujemy od wielu lat – dodaje Schwark.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej