Reklama
Rozwiń

Samochody firmowe. Niepewny los diesla

Konsekwencją Brexitu i dieselgate jest niepewność na rynku i odwrót od silników wysokoprężnych.

Aktualizacja: 01.11.2017 10:53 Publikacja: 01.11.2017 06:24

W Polsce udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi zmalał w pierwszym półroczu o 3,5 proc. i spad

W Polsce udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi zmalał w pierwszym półroczu o 3,5 proc. i spadł poniżej 40 proc.

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski

Po trzech kwartałach liczba rejestracji nowych aut osobowych i lekkich dostawczych (o dmc do 3,5 tony) wzrosła o 15 proc. do 399,5 tys. pojazdów. Dynamika września była nieco mniejsza od całorocznej i wyniosła 12,4 proc. - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Nabywcy instytucjonalni tworzą blisko trzy czwarte polskiego rynku samochodów nowych. We wrześniu zarejestrowali 73 proc. takich aut, gdy rok wcześniej niecałe 71 proc. Rosnący udział przedsiębiorców w rejestracjach koresponduje z badaniami nastrojów. Z przeprowadzonych przez EFL wynika, że 37 proc. firm sektora MSP planuje wzrost inwestycji, zaś 30 proc. przewiduje zwiększenie zapotrzebowania na produkty i usługi. Także prognozy Związku Polskiego Leasingu na ostatni kwartał mówią o wzroście dynamiki sprzedaży oraz stabilizacji jakości portfela leasingowego, co oznacza, że liczba firm nie spłacających rat utrzyma się na tym samym, niewielkim poziomie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI