Reklama
Rozwiń

Prezes Santandera: Przejęcia są nam niepotrzebne

- Łatwiej jest budować jedną silną markę, niż kilka. A silna marka jest nam potrzebna, abyśmy jako platforma usługowa mogli skutecznie konkurować z innymi platformami, nie tylko z sektora bankowego – tłumaczy w rozmowie z „Rz” Ana Botin, prezes grupy bankowej Santander.

Publikacja: 25.09.2018 13:44

Ana Botin, prezes grupy bankowej Santander

Ana Botin, prezes grupy bankowej Santander

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Hiszpański banki zmienił niedawno nazwę swojej polskiej spółki-córki, Banku Zachodniego WBK, na Santander Bank Polska. - Rebranding to nie jest operacja, która od razu przełoży się na nasze wyniki. Nie o to w niej zresztą chodziło. Chcemy żeby wszędzie na świecie doświadczenie naszych klientów było takie samo – zapewnia szefowa grupy.

Deklaruje, że Santander w Polsce może się rozwijać organicznie, nie musi przejmować aktywów innych instytucji. - Gdy nadarza się okazja, żeby zwiększyć skalę działania poprzez przejęcie, rozważamy to. Mamy jednak bardzo rygorystyczne kryteria dla takich transakcji – dodaje w kontekście zakupu większości polskich aktywów Deutsche Banku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych