Reklama

Millennium nie zawiódł

Zgodnie z oczekiwaniami analityków bank poprawił w III kwartale wyniki dzięki niezłym dochodom i kontroli kosztów działania oraz ryzyka. Nadal dobrze rozwija się działalność detaliczna.

Publikacja: 25.10.2018 11:21

Millennium nie zawiódł

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Bank Millennium w III kwartale miał 200 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli dokładnie zgodnie ze średnią prognoz analityków na poziomie 199 mln zł. Ten wynik oznacza wzrost o 7 proc. rdr i 4 proc. kdk. Rynek neutralnie odebrał te informacje, kurs akcji banku lekko, o 0,3 proc, zniżkuje dziś do 8,71 zł za akcję (WIG traci prawie 1 proc.).

- Po trzech kwartałach osiągnęliśmy bardzo dobry wynik finansowy netto w wysokości 548 mln zł, o 9,3 proc. wyższy niż w porównywalnym okresie 2017 roku. Był to kwartał rekordowej akwizycji nowych klientów detalicznych (57 tys. tylko w III kwartale), dwucyfrowych wzrostów sprzedaży pożyczek gotówkowych (+39 proc. r/r) i kredytów dla przedsiębiorstw (+10 proc. r/r) – komentuje Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium. Przypomina, że instytucja ta po raz kolejny otrzymała nagrody dla najlepszych banków w różnych kategoriach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama