Reklama

Drobna awaria w Alior Banku. Klienci dostawali powiadomienia o transakcjach, których nie zlecali

Wczorajszy wieczór mógł być stresujący dla klientów Alior Banku – otrzymywali powiadomienia o transakcjach, których tego dnia nie zlecali.

Aktualizacja: 22.11.2018 13:38 Publikacja: 22.11.2018 13:30

Drobna awaria w Alior Banku. Klienci dostawali powiadomienia o transakcjach, których nie zlecali

Foto: Bloomberg

Sytuacja, w której przychodzi powiadomienie o przelewie, którego się w tym momencie nie wykonało, nie należy do przyjemnych. Chwile stresu mogli przeżyć klienci Alior Banku, gdyż w godzinach wieczornych 21 listopada otrzymywali powiadomienia o transakcjach, których tego dnia nie zlecali. Problem, na szczęście został rozwiązany dość szybko, ale rano kolejna grupa klientów przeżyła odrobinę stresu, gdyż wiadomość od banku o tym, że nie należy się martwić trafiła także do klientów, którzy nie dostali błędnych powiadomień.

Niektórzy klienci mogli, w związku z błędnymi powiadomieniami mieć również miły moment. Czytelniczka „Rz” doniosła nam, że błędne powiadomienie informowało ją o otrzymanym przelewie. Informacja dotyczyła jednak operacji sprzed 7 lat. Dla niektórych bardziej niemiłą mogła być wiadomość o tym, że była to tylko awaria.

Bank przeprosił swoich klientów w tej wiadomości za niedogodności związane z błędnymi powiadomieniami i zapewnił, że nie wpłynęły one na stan konta czy bezpieczeństwo środków. Wyjaśnił też, że powiadomienia dotyczyły transakcji wykonanych w przeszłości.

Biuro prasowe Alior Banku potwierdziło „Rzeczpospolitej”, że w godzinach wieczornych 21 listopada do takiej awarii faktycznie doszło. Błędne powiadomienia trafiały do klientów drogą smsową i mailową między godzinami 19:45 a 20:15. Specjaliści szybko jednak rozwiązali problem.

Reklama
Reklama

- 21 listopada w godzinach wieczornych wskutek usterki technicznej wybrani Klienci Alior Banku mogli otrzymać błędne powiadomienia SMS oraz e-mail o transakcjach na rachunkach, które miały miejsce w przeszłości. Powiadomienia te nie miały żadnego wpływu na stan konta ani bezpieczeństwo środków ulokowanych na rachunkach. Problem został szybko zidentyfikowany i rozwiązany. Zdiagnozowaliśmy przyczynę tej sytuacji, dzięki czemu będziemy mogli zapobiegać podobnym zdarzeniom w przyszłości. Klienci, których mogło dotyczyć wspomniane zdarzenie, zostali poinformowani o tym fakcie za pomocą wiadomości e-mail i SMS – przekazało „Rzeczpospolitej” Biuro Prasowe Alior Banku.

Banki
KNF daje zielone światło dla przejęcia Santander Bank Polska przez Erste
Banki
18 172 971 903 836 rubli - tyle żąda od Belgów Bank Rosji
Banki
Donald Trump zawęził wybór kandydatów na szefa Fedu. I stawia jeden warunek
Banki
BNP Paribas chce mieć milion nowych klientów. I obiecuje podwojenie dywidendy
Banki
Perspektywy bankowości prywatnej w Polsce. AI lepiej dopasuje usługi?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama