„Banko-tabaki” we Francji

Francuzi będą mogli wkrótce kupować papierosy i korzystać z usług bankowych jednocześnie w sieci tzw. tabaków, punktów sprzedaży wyrębów tytoniowych, prasy, papeterii, książek itp.

Publikacja: 17.10.2013 12:10

Sieć licząca 27 tys. „bureaux de tabac" z charakterystycznymi podświetlonymi znakami w kształcie i kolorze marchewki przystępuje do świadczenia usług, które były dotąd domeną wielkich banków, BNP Paribas czy Sociěté Générale, ale banki odchodzą od działalności detalicznej w gospodarce będącej w zastoju.

Konto bankowe Nickel (grosik) przechodzi wstępne testy i od przyszłego roku zostanie wprowadzone w całym kraju oferując klientom kartę debetową i rachunek bieżący na 20 euro. Najtańsze karty płatnicze banków BNP, SocGen i Crédit Agricole pozwalają korzystać z 28-30 euro.

Klienci konta Nickel będą musieli płacić za wpłatę i wypłatę pieniędzy, ale organizacja punktów sprzedaży tytoniu CBF nadal uważa, że koszt posiadania takiego konta nie przekroczy 50 euro rocznie. To o jedną trzecią mniej od kosztu posiadania konta w Banku Francji.

Nickel założone wspólnie z byłym szefem komunikacji w Sociěté Générale, Hugues Le Bret, zamierza przyciągnąć także ludzi znajdujących się na obrzeżach systemu, którzy być może nie mogą z rożnych powodów otworzyć tradycyjnego konta w banku. — Tym kontem dajemy dostęp do usług bankowych tym, którzy czują się zapomniani, zwłaszcza w terenach wiejskich, albo po prostu są poza nawiasem z powodu jakiegoś popełnionego błędu — powiedział na konferencji prasowej szef stowarzyszenia CBF, Pascal Montredon.

Założyciele Nickela szacują, że 1 proc. francuskiego społeczeństwa nie ma konta w banku, 2,5 mln uważa się za nadmiernie zadłużonych, a 6 mln jest niezadowolonych z usług ich banku. Chcą także pomóc w walce z problemem dużego zadłużenia nie proponując pożyczek pod hasłem „100 procent pożytku, zero procent toksyczności".

Konto Nickel założono w czasie., gdy działalność detaliczna banków, tradycyjnie dojna krowa dzięki korzystnym prowizjom i powszechnej popularności ostrożnych produktów oszczędzania, np. polis na życie, odczuwa skutki zastoju w gospodarce i konkurencji tańszych rywali elektronicznych.

Instytucje kredytowe szukają same nowych rozwiązań nawet jeśli zamykają swe oddziały. BNP uruchomił w tym roku wyłącznie internetowy Hello-Bank w Niemczech, Belgii, Francji i Włoszech, aby zachęcić klientów do deponowania wkładów bez zbytnich formalności.

Organizacja obrony interesów konsumentów UFC-Que Choisir, walcząca z rosnącymi kosztami usług bankowych, stwierdziła, że Nickel może pomóc konsumentom mającym problemy finansowe zaoszczędzić pieniądze na kosztach usług bankowych.

BNP nie chciał skomentować nowej inicjatywy, SocGen i Federacja Banków Francuskich nie zauważyły prośby o komentarz.

Sieć licząca 27 tys. „bureaux de tabac" z charakterystycznymi podświetlonymi znakami w kształcie i kolorze marchewki przystępuje do świadczenia usług, które były dotąd domeną wielkich banków, BNP Paribas czy Sociěté Générale, ale banki odchodzą od działalności detalicznej w gospodarce będącej w zastoju.

Konto bankowe Nickel (grosik) przechodzi wstępne testy i od przyszłego roku zostanie wprowadzone w całym kraju oferując klientom kartę debetową i rachunek bieżący na 20 euro. Najtańsze karty płatnicze banków BNP, SocGen i Crédit Agricole pozwalają korzystać z 28-30 euro.

Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne