Reklama
Rozwiń
Reklama

Banki postawią w 2014 na płatności mobilne

Rok 2014 w bankach kojarzyć się będzie z płatnościami przy użyciu komórki. Dwa największe banki wprowadziły ?w ubiegłym roku swoje systemy, a w tym chcą ?je mocno rozwijać.

Publikacja: 07.01.2014 05:08

Banki postawią w 2014 na płatności mobilne

Foto: Bloomberg

Z aplikacji IKO wprowadzonej wiosną 2013 r. przez PKO BP korzysta już 100 tys. osób, a z PeoPay (Pekao udostępnił ją w czerwcu ub.r.) już ponad 40 tys. To więcej, niż zakładano. W wypadku PKO BP głównym celem jest zbudowanie krajowego systemu.

– Najważniejsze wyzwanie stojące przed nami w tym roku, w związku z rozwojem IKO, to doprowadzenie do uruchomienia polskiego standardu płatności mobilnych. Do tej inicjatywy PKO Bank Polski wnosi nie tylko know-how w postaci sprawdzonej technologii, procesów biznesowych i zabezpieczeń, ale także liczną grupę klientów korzystających z IKO – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP. – Dziś mamy ich 100 tysięcy. Jeśli w 2015 r. liczba użytkowników systemu płatności mobilnych wszystkich banków korzystających ze wspólnego standardu wyniosłaby milion, uznamy to za wielki sukces – podkreśla Jagiełło.

Pod koniec grudnia sześć banków uczestniczących w projekcie budowy lokalnego standardu płatności mobilnych zawarło umowę inwestycyjną określającą zasady funkcjonowania spółki joint venture, która będzie zarządzać systemem płatności mobilnych. Oprócz PKO BP są to Alior Bank, Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski oraz mBank.

Banki liczą przede wszystkim na zagospodarowanie tej części rynku, która była zdominowana przez gotówkę. – Od startu systemu na początku czerwca aplikację PeoPay zainstalowało już ponad 40 tys. osób. Liczymy na utrzymanie tempa pozyskiwania użytkowników w 2014 r. – zapowiada Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający departamentem klienta detalicznego w Pekao. Dodaje, że priorytetem jest jednak transakcyjność systemu i tworzenie realnej alternatywy dla płatności bezgotówkowych.

– Dlatego tak istotne było zaoferowanie płatności mobilnych klientom sklepów Biedronka, gdzie dotychczas możliwa była jedynie płatność gotówką. Chcemy nadal wprowadzać płatności PeoPay, szczególnie tam, gdzie nie można płacić kartami, i jeszcze mocniej promować mPOS, czyli aplikację dla przyjmujących płatności za pomocą telefonu. Prowadzimy także rozmowy z kolejnymi sieciami handlowymi, które są zainteresowane płatnościami mobilnymi – dodaje.

Reklama
Reklama

Z systemu iKASA w Biedronce mogą korzystać także klienci posiadający rachunek w Alior Banku i Getin Banku. Od uruchomienia systemu płatności mobilnych w sieci Biedronka (tj. 21 października ub.r.) do końca 2013 r. dokonano ponad 104 tys. transakcji tego typu – ok. 56 tys. za pomocą aplikacji iKASA i ok. 48,5 tys. za pomocą aplikacji PeoPay.

Z aplikacji IKO wprowadzonej wiosną 2013 r. przez PKO BP korzysta już 100 tys. osób, a z PeoPay (Pekao udostępnił ją w czerwcu ub.r.) już ponad 40 tys. To więcej, niż zakładano. W wypadku PKO BP głównym celem jest zbudowanie krajowego systemu.

– Najważniejsze wyzwanie stojące przed nami w tym roku, w związku z rozwojem IKO, to doprowadzenie do uruchomienia polskiego standardu płatności mobilnych. Do tej inicjatywy PKO Bank Polski wnosi nie tylko know-how w postaci sprawdzonej technologii, procesów biznesowych i zabezpieczeń, ale także liczną grupę klientów korzystających z IKO – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP. – Dziś mamy ich 100 tysięcy. Jeśli w 2015 r. liczba użytkowników systemu płatności mobilnych wszystkich banków korzystających ze wspólnego standardu wyniosłaby milion, uznamy to za wielki sukces – podkreśla Jagiełło.

Reklama
Banki
Ile podpisano ugód frankowych? Nowe, zaskakujące dane banków
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama