W piątek 18 lipca 2014 roku Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła SKOK Wspólnota oraz wystąpiła do sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości Kasy. Tym samym uruchomiona została procedura, która umożliwi klientom tej Kasy odzyskanie zgromadzonych środków do równowartości 100 tys. euro z BFG. Wypłaty gwarantowanych środków będą realizowane przez PKO BP. Obsługa odbywać się będzie w oddziałach banku, z wyłączeniem agencji, od 28 lipca do 19 września 2014 roku. Po tym terminie wypłaty będą realizowane dokonywane bezpośrednio przez BFG w terminie 5 lat od dnia zawieszenia działalności Kasy.
Klienci SKOK Wspólnota powinni zgłosić się osobiście do dowolnej placówki PKO BP (dane teleadresowe dostępne na stronie http://www.pkobp.pl/poi/) z dokumentem tożsamości. Środki zostaną wypłacone w gotówce lub przesłane na konto klienta w wysokości wskazanej przez BFG. W przypadku kwot przekraczających 30 tys. zł konieczne jest wcześniejsze poinformowanie banku PKO o planowanej wypłacie z wyprzedzeniem dwóch dni roboczych - telefonicznie lub osobiście.
Wypłaty dokonywane będą wyłącznie w walucie polskiej, bez względu na to w jakiej zdeponowane były środki, a do przeliczenia przyjęty został kurs średni NBP z dnia zawieszenia działalności Kasy, czyli 18 lipca 2014 roku (1 EUR = 4,1479 PLN). W przypadku kwot wyższych niż gwarantowane mogą być one dochodzone bezpośrednio od SKOK Wspólnota. W sytuacji ogłoszenia upadłości Kasy, wierzytelności powinny zostać zgłoszone przez klienta sędziemu-komisarzowi w terminie wskazanym w postanowieniu sądu o ogłoszeniu upadłości.
Pod numerem infolinii PKO Banku Polskiego: 801 302 302 (dla dzwoniących w kraju) i 81 535 65 65 (dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych) można uzyskać informacje dotyczące procesu wypłat oraz awizować kwoty powyżej 30 tys. zł.