Reklama

Nowy sposób oszukiwania klientów banków

Metoda „na pracodawcę” polega na wyłudzeniu danych logowania do mobilnych kanałów dostępu do bankowości internetowej, pod pretekstem atrakcyjnej oferty pracy.

Aktualizacja: 24.11.2020 13:01 Publikacja: 24.11.2020 12:58

Nowy sposób oszukiwania klientów banków

Foto: Shutterstock

Rzecznik Finansowy ostrzega przed tym nowym rodzajem przestępstwa. Do biura instytucji zgłosił się klient, który stracił prawie 40 tys. zł w wyniku przestępstwa tą metodą. Zmamiony obietnicą zatrudnienia w charakterze zawodowego kierowcy, udostępnił „przyszłemu pracodawcy” dane logowania do mobilnego kanału dostępu do własnego konta bankowego.

A ten okazał się być wyrafinowanym przestępcą, który metodycznie zdobywał zaufanie poszkodowanego. Przestępcy, który podszyli się pod klienta wyłudzili dostęp do konta i udało się zaciągnąć „kredyt na klik” w Banku PKO BP na ponad 28 tys. zł. Kolejne 10 tys. zł przestępca wyłudził z firm oferujących szybkie pożyczki. Oszust wypłacił pieniądze i zniknął. Szuka go policja. Poszkodowany został bez pracy, za to z kilkudziesięciotysięcznym długiem. Do banku zwrócił się z reklamacją, która została odrzucona. Teraz musi spłacać niezaciągnięte przez siebie zobowiązania. Nie zgadza się z argumentami banku, dlatego zwrócił się o pomoc do Rzecznika Finansowego.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Opinia TSUE w sprawie WIBOR. Banki mogą odetchnąć z ulgą?
Banki
Cyberincydent w PKO BP. Etyczny haker wskazał lukę w zabezpieczeniach?
Banki
Prezes BGK: Będzie nowy wehikuł do finansowania obronności
Banki
Incydent w PKO BP. Czyje dane ujawniono?
Banki
Czy cła Trumpa zaszkodzą Szwajcarii? SNB nie planuje ujemnych stóp, firmy wstrzymują inwestycje
Reklama
Reklama